This research aimed at determining learning levels of geographical concepts of
students studying primary school teaching program. For this purpose, a questionnaire was
developed. The questionnaire was applied to 210 students who took part in 2nd, 3rd and
4th grades students on the primary school teaching program in Rize Faculty of Education.
Moreover, an open ended test related to geographical concepts was applied to a group of
75 of these students. Data were analyzed by frequency, percentage, ANOVA, scheffe test
and chi square statistical techniques.
The results of the study reveal that the students adopted the concept learning by
memorization without comprehension in geography lessons. Therefore, they forgot most of
concepts in further time. In addition, they confused some geographical concepts to one
another.
Bu çalışma, eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğrencilerin coğrafi kavramları öğrenme düzeyini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu nedenle bir anket geliştirilmiştir. Anket, Rize Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 210 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca bu öğrencilerden istekli 75 öğrenciye coğrafi kavramlar hakkında açık uçlu bir test uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, tek yönlü varyans, scheffe testi ve ki kare testi ile analiz edilmiştir
Other ID | JA48ZH23ZP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 34 Issue: 170 |