BibTex RIS Cite

THE LEVELS IN THE GEOGRAPHICAL CONCEPTS OF PRIMARY SCHOOL TEACHER PROGRAMMES STUDENTS AND MEMORIZATION WITHOUT

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Abstract

This research aimed at determining learning levels of geographical concepts of
students studying primary school teaching program. For this purpose, a questionnaire was
developed. The questionnaire was applied to 210 students who took part in 2nd, 3rd and
4th grades students on the primary school teaching program in Rize Faculty of Education.
Moreover, an open ended test related to geographical concepts was applied to a group of
75 of these students. Data were analyzed by frequency, percentage, ANOVA, scheffe test
and chi square statistical techniques.
The results of the study reveal that the students adopted the concept learning by
memorization without comprehension in geography lessons. Therefore, they forgot most of
concepts in further time. In addition, they confused some geographical concepts to one
another.

Sınıf Ögretmenligi Programı Ögrencilerinin Cografi Kavramları Ögrenme Düzeyleri ve Ezbercilik

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Abstract

Bu çalışma, eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğrencilerin coğrafi kavramları öğrenme düzeyini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu nedenle bir anket geliştirilmiştir. Anket, Rize Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 210 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca bu öğrencilerden istekli 75 öğrenciye coğrafi kavramlar hakkında açık uçlu bir test uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, tek yönlü varyans, scheffe testi ve ki kare testi ile analiz edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA48ZH23ZP
Journal Section Research Article
Authors

İlhan Turan This is me

Publication Date May 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 170

Cite

APA Turan, İ. (2006). Sınıf Ögretmenligi Programı Ögrencilerinin Cografi Kavramları Ögrenme Düzeyleri ve Ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 34(170).