In this study, application results concerning teaching activities based on Social
Learning Theory are examined with the aim of developing scientific attitudes of primary
school students. The research is applied on three different testing and control groups who
are attending the 7th grade at primary schools and who have similar socio-economic
conditions. While teaching activities and applications based on Social Learning Theory are
carried out in testing groups, teaching activities which are related to current science
curriculum are carried out in control groups. Data were gathered by the pre-test and the
final test of the scales which were prepared by researcher. The results of the study
indicated that teaching activities based on Social Learning Theory in the testing group has a
great effect in developing students’ scientific attitudes.
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin bilimsel tutumlarını geliştirmeye yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, ilköğretim okullarında öğrenim gören ve benzer sosyo-ekonomik çevrede bulunan üç farklı, 7.sınıf deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda sosyal öğrenme teorisine dayalı etkinlikleri ile öğretim uygulamalarına yer verilirken, kontrol gruplarında mevcut uygulamadaki fen bilgisi öğretim programının içerdiği öğretim etkinlikleri ele alınmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan ölçeklerin ön test ve son test uygulaması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, deney grubunda uygulamasına yer verilen sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin bilimsel tutumlarını geliştirmede büyük etkiye sahip olduğunu göstermiştir
Other ID | JA52NK72YY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 34 Issue: 170 |