Abstract
Bu makale Türk ilköğretim okulları İngilizce müfredatındaki hedef ve yöntemleri değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye’de uygulanmış çeşitli İngilizce
müfredatları incelenmiş ve 2013 İngilizce müfredatında benimsenen hedefler ve yöntemler değerlendirilmiştir. Bu amaçla bir likert tipi anket hazırlanmış
ve Türkiye İzmir ilindeki orta öğretim kademesinde (8. sınıf) 1130 öğrenciye uygulanmıştır. Bu çalışma 2013 İngilizce programının birçok ilkesinin öğrencilerin İngilizce öğrenme tercihleriyle uyuşmazlık içinde olduğunu göstermektedir. Programın benimsediği yöntem ve öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme tipi arasındaki en önemli çelişki programın açık dilbilgisi öğretimine, çeviri ve ezbere izin vermeyişi ile öğrencilerin bu tür etkinliklere katılma isteklerinin olmasıdır.