Abstract
Bu araştırmada psikolojik danışmanların tükenmişlik düzeylerini ve problem çözme becerilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve tükenmişlik
ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada var olan durumun belirlenmesine çalışıldığı için betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya, Keçiören ve Yenimahalle merkez ilçelerinde ilkokul, ortaokul, lise ve rehberlik araştırma merkezlerinde çalışan 315 psikolojik danışman oluşturmaktadır. Araştırmada, psikolojik danışmanların tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla Maslach Tükenmişlik Ölçeği, problem çözme becerilerini belirlemek amacıyla Problem Çözme Envanteri ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre psikolojik danışmanların problem çözme becerileri arttıkça duygusal tükenme ve duyarsızlaşma düzeyleri azalmakta, kişisel başarı puanları ise artmaktadır. Psikolojik danışmanların kişisel başarı puanları cinsiyetlerine, yaşlarına ve çalışma yılına göre farklılık göstermektedir. Psikolojik danışmanların kişisel başarı puanları ve problem çözme becerileri çalıştıkları kurumlara göre farklılık
göstermektedir. Psikolojik danışmanların duygusal tükenme, duyarsızlaşma, kişisel başarı ve problem çözme becerisi puanları işinden memnuniyet
düzeylerine göre farklılık göstermektedir.