Abstract
Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
amacıyla nitel bir yaklaşımla yürütülmüştür. Bazı değişkenlere göre
belirlenen 12 sınıf öğretmeni gönüllülük esasına göre çalışma kapsamına alınmıştır.
Bu öğretmenlerin ev ödevleri hakkındaki görüşleri yapılandırılmış görüşme
formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik
analizine tabii tutulmuştur. Analiz işlemi sonucunda elde edilen bulgulardan,
sınıf öğretmenlerin çocuk sahibi olma durumuna göre ev ödevleri hakkındaki
düşünceleri “ev ödevi algısı”, “ödevlerin kontrol edilme durumu” ve “ev ödevi
vermeyi görev olarak görme” açılarından farklılık göstermez iken “verilen ev
ödevi türleri”, “ev ödevlerinin yapılmaması durumundaki öğretmen yaklaşımları”
ve “öğretmenlere göre öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin duyguları” noktasında
farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.