Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 221, 51 - 71, 15.02.2019

Öz

Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
amacıyla nitel bir yaklaşımla yürütülmüştür. Bazı değişkenlere göre
belirlenen 12 sınıf öğretmeni gönüllülük esasına göre çalışma kapsamına alınmıştır.
Bu öğretmenlerin ev ödevleri hakkındaki görüşleri yapılandırılmış görüşme
formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik
analizine tabii tutulmuştur. Analiz işlemi sonucunda elde edilen bulgulardan,
sınıf öğretmenlerin çocuk sahibi olma durumuna göre ev ödevleri hakkındaki
düşünceleri “ev ödevi algısı”, “ödevlerin kontrol edilme durumu” ve “ev ödevi
vermeyi görev olarak görme” açılarından farklılık göstermez iken “verilen ev
ödevi türleri”, “ev ödevlerinin yapılmaması durumundaki öğretmen yaklaşımları”
ve “öğretmenlere göre öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin duyguları” noktasında
farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • AKBABA, A., & TÜZEMEN, M. (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi, 32, 119-138.
  • AKIN, Z. (1998). Ödevin Öğrenci Başarısına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Denizli.
  • BALTAOĞLU, M. G., SUCUOĞLU, H., & ÖZTÜRK, N. (2017). Classroom Teachers’ Opinions about Homeworks, Journal of Education and Future, 11, 95-109.
  • BARAN, B., SEVİNDİK, H., & KARADEMİR, Y. (2016). 6. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde verilen ev ödevinin öğrencilerin ders başarısına etkisinin incelenmesi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 26-29 Nisan 2016, 41-48.
  • BAUMGARTNER, D., BRYAN, T., DONAHUE, M., & NELSON, C. (1993). Thanks for asking: parent comments about homework, tests, and grades, Exceptionality, 4(3), 177- 185.
  • BEDFORD, P. D. (2014). Teachers’ Beliefs and Practices Regarding Homework: An Examination of the Cognitive Domain Embedded in Third Grade Mathematics Homework . University of Wisconsin Milwaukee. BİNBAŞIOĞLU, C. (1994). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: Eğit-Der Yayınları. BURSUCK, W. (1994). Introduction to the special serious on homework, Journal of Learning Disabilities, 27, 466-469.
  • BÜYÜKTOKATLI, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya. Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
  • COOPER H. (2001). The battle over homework: comman ground for administrators, teachers and parents, (3.baskı). Thousand Oaks, CA:Corwin Pres.
  • COOPER, H., CIVEY, J., & PATALL, E. A. (2006). Does homework ımprove academic achievement? A synthesis of research. 1987-2003, Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • COOPER, H., LINDSAY, J. J., NYE, B., & GREATHOUSE, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement, Journal of Educational Psychology, 90, 70-83.
  • ÇETİNKAYA, A. (1992). Adana İli Merkez Ortaokullarında Ev Ödevlerine İlişkin Karşılaşılan Sorunlar, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • DUBAN, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşleri, International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 1, 55-67.
  • DURU, S., & ÇÖĞMEN, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365.
  • ERSOY, A., & ANAGÜN, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79. GLASMAN, D. (2004). Le travail des eleves pour ecole en hors de l’Ecole, Rapport établi à la demande du Haut conseil de l’évaluation de l’école, Paris.
  • GLAZER, T., & WILLIAMS, S. (2001). Averting The Homework Crisis. Educational Leadership. 58(7), 43-45.
  • GU, L., & KRISTOFFERSSON, M. (2015). Swedish lower secondary school teachers’ perceptions and experiences regarding homework, Universal Journal of Educational Research 3(4), 296-305.
  • GÜRLEVİK, G. (2006). Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • HALLAM, S. (2004). Current Findings-Homework: The Evidence, British Educational Research Association Research Intelligence, 89, 27-29.
  • HİZMETÇİ, S., & İFLAZOĞLU, A. (2006). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma Örneği, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara 2. 427–433
  • HOLLY I. O. R. (2009). A Study of mathematics homework. Doctoral Dissertation, University of Oregon, Eugene, Oregon.
  • HOOVER DEMPSEY, K. V., BASSLER, O. C., & BUROW, R. (1995). Parents’ Reported İnvolvement İn Students’ Homework: Strategies And Practices, Elementary School Journal, 95, 435-450.
  • KAPIKIRAN, Ş., & KIRAN H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fak.Dergisi 1999, Sayı:5.
  • MİLLÎ EĞİTİM ● Cilt: 48 ● Sayı: 221, (51-71) KAPLAN, B. (2006). İlköğretim 6. Sınıf Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • KATZ, I., KAPLAN, A., & BUZUKASSHVILY, T. (2011). The role of parents motivation in students autonomous motivation for doing homework. Learning and Individual Differences, 21, 376-386.
  • KEITH, T. Z., & KEITH, P.B. (2006). Homework. In G. G. Bear &K.M.Minke (Eds.), Children’s Needs III: Development, Prevention, and Intervention (pp. 615−629). Washington, DC: National Association of School Psychologists.
  • KHALID, Y. (2011). Opinion: The Homework Debate Continues, http://beta.dawn.com/ news/653196/opinion-the-homework-debate-continues (Erişim: 12.05.2017).
  • KRALOVAC, E., & BUELL, J. (2001). End Homework Now, Educational Leadership, 58 (7), 39-42.
  • LANDRY CUERRIER, J., & MIGNEAULT, M. L. (2009). L’école, la famille et les devoirs, Vie pédagogique, Numéro 151, Mai, 2009, Québec.
  • MACBETH, A. (2003). Hommework İn Europe: A Discussion Paper Prepared For The European Parents’ Association, Unpublished Paper.
  • MILES, M. B., & HUBERMAN, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. Second Edition, California: Sage Pablications, Inc.
  • ÖZBEN, G. B. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÖZDAŞ, A., & ERGÜN, M. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kaya Matbaacılık. İstanbul.
  • ÖZER, B., & ÖCAL, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2012) 1-16.
  • ÖZER, B., & ÖCAL, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • PASCHAL, R. A., WEINSTEIN, T., & WALBERG, H. J. (1984). The Effects Of Homework On Learning: A Quantitative Synthesis, The Journal Of Educational Research, 78, 97-104.
  • RESMİ GAZETE, 23 Ekim 1989.
  • RESMİ GAZETE, 26 Temmuz 2014, Sayı : 29072.
  • RINASHE, H. M. (1997). Parental involvement in the education of children with special needs, Zimbabwe Bulletin of Teach. Educ. 5(2):20-27.
  • ROSÁRIO, P., NÚÑEZ, J. C., VALLEJO, G., CUNHA, J., NUNES, T., MOURÃO, R., ET AL. (2015). Does homework design matter? The role of homework’s purpose in student mathematics achievement. Contemp. Educ. Psychol. 43, 10–24. doi: 10.1016/j.cedpsych.2015.08.001N Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
  • RUDMAN, N. P. C. (2014). A review of homework literature as a precursor to practitioner-led doctoral research in a primary school. Research in Education,91, 12-29.
  • STROTHER, D. B. (1984). Homework: Too much, just right, or not enough?, Phi Delta Kappan, 28, 423-426.
  • TERTEMİZ, I. N. (1991). Ödevin başarıya etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi. (81).33-45.
  • TOPCUBAŞI, T., GÖKÇEDAĞ, O., & GÜNDÜZ, G. (2017). İlkokulda ev ödevlerinin verimliliği hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri, 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 08-11 Mayıs 2017, 99-100, Lefke Avrupa Üniversitesi, Lefke, KKTC.
  • TURANLI, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • VALLE, A., PAN, I., NUNEZ, J.C., RODRİGUEZ, S., ROSAİRO, P., & REGUEİRO, B. (2015). Multiple goals and homework ınvolvement in elementary school students. The Spanish Journal of Psychology, 18(81), 1-11. doi: 10.1017/sjp.2015.88.
  • VAN VOORHIS, F. L. (2004). Reflecting on the homework ritual: Assignments and designs, Theory into Practice, 43(3), 205-12.
  • WALBERG, H. J., PASCHAL, R. A., & WEINSTEIN, T. (1985). Homework’s powerful effects on learning, Educational Leadership, 42, 76-78.
  • WALKER, J. M. T., HOOVER DEMPSEY, K. V., WHETSELM, D. R., & GREEN, C. L. (2004). Parental involvement in homework: A review of current research and its implications for teacher, afterschool program staff, and parent leaders. Cambridge, MA: Harvard Family Research Project. Retrieved April, 05, 2016, from http://www.gse.harvard.edu/hfrp/ projects/fine/resources/homework.html.
  • WOOLFOLK HOY, A. (2015). Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Kaknüs Publications.
  • XU, J., & YUAN, R. (2003). Doing homework: Listening to students’, parents’, and teachers’ voices in one urban middle school community. School Community Journal, 13(2), 25-44.
  • YAPICI, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda Türkçe ödev uygulamalarının öğrencilerin okul başarısına etkisinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar
Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 221, 51 - 71, 15.02.2019

Öz

Kaynakça

  • AKBABA, A., & TÜZEMEN, M. (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi, 32, 119-138.
  • AKIN, Z. (1998). Ödevin Öğrenci Başarısına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Denizli.
  • BALTAOĞLU, M. G., SUCUOĞLU, H., & ÖZTÜRK, N. (2017). Classroom Teachers’ Opinions about Homeworks, Journal of Education and Future, 11, 95-109.
  • BARAN, B., SEVİNDİK, H., & KARADEMİR, Y. (2016). 6. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde verilen ev ödevinin öğrencilerin ders başarısına etkisinin incelenmesi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 26-29 Nisan 2016, 41-48.
  • BAUMGARTNER, D., BRYAN, T., DONAHUE, M., & NELSON, C. (1993). Thanks for asking: parent comments about homework, tests, and grades, Exceptionality, 4(3), 177- 185.
  • BEDFORD, P. D. (2014). Teachers’ Beliefs and Practices Regarding Homework: An Examination of the Cognitive Domain Embedded in Third Grade Mathematics Homework . University of Wisconsin Milwaukee. BİNBAŞIOĞLU, C. (1994). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: Eğit-Der Yayınları. BURSUCK, W. (1994). Introduction to the special serious on homework, Journal of Learning Disabilities, 27, 466-469.
  • BÜYÜKTOKATLI, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya. Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
  • COOPER H. (2001). The battle over homework: comman ground for administrators, teachers and parents, (3.baskı). Thousand Oaks, CA:Corwin Pres.
  • COOPER, H., CIVEY, J., & PATALL, E. A. (2006). Does homework ımprove academic achievement? A synthesis of research. 1987-2003, Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • COOPER, H., LINDSAY, J. J., NYE, B., & GREATHOUSE, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement, Journal of Educational Psychology, 90, 70-83.
  • ÇETİNKAYA, A. (1992). Adana İli Merkez Ortaokullarında Ev Ödevlerine İlişkin Karşılaşılan Sorunlar, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • DUBAN, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşleri, International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 1, 55-67.
  • DURU, S., & ÇÖĞMEN, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365.
  • ERSOY, A., & ANAGÜN, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79. GLASMAN, D. (2004). Le travail des eleves pour ecole en hors de l’Ecole, Rapport établi à la demande du Haut conseil de l’évaluation de l’école, Paris.
  • GLAZER, T., & WILLIAMS, S. (2001). Averting The Homework Crisis. Educational Leadership. 58(7), 43-45.
  • GU, L., & KRISTOFFERSSON, M. (2015). Swedish lower secondary school teachers’ perceptions and experiences regarding homework, Universal Journal of Educational Research 3(4), 296-305.
  • GÜRLEVİK, G. (2006). Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • HALLAM, S. (2004). Current Findings-Homework: The Evidence, British Educational Research Association Research Intelligence, 89, 27-29.
  • HİZMETÇİ, S., & İFLAZOĞLU, A. (2006). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma Örneği, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara 2. 427–433
  • HOLLY I. O. R. (2009). A Study of mathematics homework. Doctoral Dissertation, University of Oregon, Eugene, Oregon.
  • HOOVER DEMPSEY, K. V., BASSLER, O. C., & BUROW, R. (1995). Parents’ Reported İnvolvement İn Students’ Homework: Strategies And Practices, Elementary School Journal, 95, 435-450.
  • KAPIKIRAN, Ş., & KIRAN H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fak.Dergisi 1999, Sayı:5.
  • MİLLÎ EĞİTİM ● Cilt: 48 ● Sayı: 221, (51-71) KAPLAN, B. (2006). İlköğretim 6. Sınıf Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • KATZ, I., KAPLAN, A., & BUZUKASSHVILY, T. (2011). The role of parents motivation in students autonomous motivation for doing homework. Learning and Individual Differences, 21, 376-386.
  • KEITH, T. Z., & KEITH, P.B. (2006). Homework. In G. G. Bear &K.M.Minke (Eds.), Children’s Needs III: Development, Prevention, and Intervention (pp. 615−629). Washington, DC: National Association of School Psychologists.
  • KHALID, Y. (2011). Opinion: The Homework Debate Continues, http://beta.dawn.com/ news/653196/opinion-the-homework-debate-continues (Erişim: 12.05.2017).
  • KRALOVAC, E., & BUELL, J. (2001). End Homework Now, Educational Leadership, 58 (7), 39-42.
  • LANDRY CUERRIER, J., & MIGNEAULT, M. L. (2009). L’école, la famille et les devoirs, Vie pédagogique, Numéro 151, Mai, 2009, Québec.
  • MACBETH, A. (2003). Hommework İn Europe: A Discussion Paper Prepared For The European Parents’ Association, Unpublished Paper.
  • MILES, M. B., & HUBERMAN, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. Second Edition, California: Sage Pablications, Inc.
  • ÖZBEN, G. B. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÖZDAŞ, A., & ERGÜN, M. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kaya Matbaacılık. İstanbul.
  • ÖZER, B., & ÖCAL, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2012) 1-16.
  • ÖZER, B., & ÖCAL, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • PASCHAL, R. A., WEINSTEIN, T., & WALBERG, H. J. (1984). The Effects Of Homework On Learning: A Quantitative Synthesis, The Journal Of Educational Research, 78, 97-104.
  • RESMİ GAZETE, 23 Ekim 1989.
  • RESMİ GAZETE, 26 Temmuz 2014, Sayı : 29072.
  • RINASHE, H. M. (1997). Parental involvement in the education of children with special needs, Zimbabwe Bulletin of Teach. Educ. 5(2):20-27.
  • ROSÁRIO, P., NÚÑEZ, J. C., VALLEJO, G., CUNHA, J., NUNES, T., MOURÃO, R., ET AL. (2015). Does homework design matter? The role of homework’s purpose in student mathematics achievement. Contemp. Educ. Psychol. 43, 10–24. doi: 10.1016/j.cedpsych.2015.08.001N Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
  • RUDMAN, N. P. C. (2014). A review of homework literature as a precursor to practitioner-led doctoral research in a primary school. Research in Education,91, 12-29.
  • STROTHER, D. B. (1984). Homework: Too much, just right, or not enough?, Phi Delta Kappan, 28, 423-426.
  • TERTEMİZ, I. N. (1991). Ödevin başarıya etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi. (81).33-45.
  • TOPCUBAŞI, T., GÖKÇEDAĞ, O., & GÜNDÜZ, G. (2017). İlkokulda ev ödevlerinin verimliliği hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri, 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 08-11 Mayıs 2017, 99-100, Lefke Avrupa Üniversitesi, Lefke, KKTC.
  • TURANLI, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • VALLE, A., PAN, I., NUNEZ, J.C., RODRİGUEZ, S., ROSAİRO, P., & REGUEİRO, B. (2015). Multiple goals and homework ınvolvement in elementary school students. The Spanish Journal of Psychology, 18(81), 1-11. doi: 10.1017/sjp.2015.88.
  • VAN VOORHIS, F. L. (2004). Reflecting on the homework ritual: Assignments and designs, Theory into Practice, 43(3), 205-12.
  • WALBERG, H. J., PASCHAL, R. A., & WEINSTEIN, T. (1985). Homework’s powerful effects on learning, Educational Leadership, 42, 76-78.
  • WALKER, J. M. T., HOOVER DEMPSEY, K. V., WHETSELM, D. R., & GREEN, C. L. (2004). Parental involvement in homework: A review of current research and its implications for teacher, afterschool program staff, and parent leaders. Cambridge, MA: Harvard Family Research Project. Retrieved April, 05, 2016, from http://www.gse.harvard.edu/hfrp/ projects/fine/resources/homework.html.
  • WOOLFOLK HOY, A. (2015). Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Kaknüs Publications.
  • XU, J., & YUAN, R. (2003). Doing homework: Listening to students’, parents’, and teachers’ voices in one urban middle school community. School Community Journal, 13(2), 25-44.
  • YAPICI, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda Türkçe ödev uygulamalarının öğrencilerin okul başarısına etkisinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Lokman Baynazoğlu 0000-0002-4114-0531

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 221

Kaynak Göster

APA Baynazoğlu, L. (2019). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 51-71.