Abstract
Bu çalışmada, öncelikle üstün yetenekli kavramı ele alınmış ve üstün
yeteneklilik modellerinden bahsedilmiştir. Sonrasında ise matematikte üstün
yeteneklilik ile ilgili yapılan çeşitli çalışmalara yer verilmiştir. Ülkemizde özellikle
yakın geçmişte üstün yeteneklilik ve dolayısıyla matematik alanında üstün
yeteneklilik alanına ilgi artarak devam etmektedir. Benzer şekilde Dünyada da
araştırmacıları çeşitli platformlarda bir araya gelmeleri, üstün yeteneklilik ve
yaratıcılık ile ilgili farkındalığın arttığının bir göstergesi olarak alınabilir. Literatürde
özellikle son yıllarda üstün yeteneklilik modelleri gündeme gelmektedir.
Bu modellerin matematik eğitimi alanına da çeşitli yansımaları olmuş ve hala
da olmaktadır. Sonuç olarak son 10 yılda matematik eğitimi alanında üstün yeteneklilik
ile ilgili çeşitli modeller öne sürülmüştür. Çalışmalar incelendiğinde
genellikle matematikte üstün yeteneklilik ve yaratıcılığı kavramlarının bir arada
olduğu görülmektedir. Ayrıca matematik eğitimi literatüründe, üstün yeteneklilik
ile ilgili çalışmaların çeşitli açılardan hala göz ardı edildiği de söylenilebilir.