Abstract
Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim alan 6 ve 7. sınıf öğrencileriyle,
velilerinin akademik başarı kavramıyla ilgili metaforlarını incelemek
amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili Yusuf Demir Bilim ve Sanat
Merkezi’nde 60 öğrenci ve 52 veliye kişisel bilgi formu ve metafor formu uygulanmıştır.
Uygulanan form Kişisel bilgiler bölümü, metafor bölümü ve görüşler
bölümünden oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde analizleri
yapılmıştır. Ayrıca çeşitli tablo, grafik ve şekillerle sonuçlarla ilgili bilgiler verilmiştir.
Araştırma sonuçlarında özel yetenekli öğrencilerle velilerin “akademik
başarı” kavramı için ürettikleri metaforlar incelenmiştir. Buna göre 60 özel yetenekli
öğrenci toplamda 56 farklı metafor üretmişlerdir. En çok üretilen metaforlar
3’er kez ile “merdiven ve güneş” olmuştur. 52 veli ise 46 farklı metafor üretmiştir.
En çok üretilen metaforlar 2’şer kez ile “dağ merdiven, yarış arabası ve dağcı”
olmuştur.