Abstract
Bu çalışmanın amacı; programlama ve algoritma mantığı ile öğrencilerin
üç boyutlu oyunlarını hazırlayabildikleri programlama ortamında eğitim
alan özel yetenekli öğrencilerin bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine
yönelik tutumlarını tespit etmektir. Araştırmada çalışma grubunu 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Samsun’da, bilgisayar oyunları destekli kodlama eğitimi
almış 3,4 ve 5.sınıfta okuyan 75 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekli öğrencilerin
bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarını belirlemede
Keçeci, Alan ve Zengin (2016)’in geliştirdiği ölçek kullanılmıştır. Veriler SPSS
22 istatistik programı ile çözümlenmiş ve analizlerde anlamlılık düzeyi .05 kabul
edilmiştir. Betimsel istatistikler, ANOVA, T testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; erkek öğrencilerin kodlamaya yönelik tutumları daha
yüksek iken genel olarak özel yetenekli öğrenciler, bilgisayarda kendi oyunlarını
tasarlamak ve bilgisayarda kodlama yapmayı öğrenmek istemektedir. Öğrenciler
oyunlarını tasarlamanın yaratıcılıklarını geliştireceğini, kodlama öğreniminin
kendileri için faydalı olacağını, kodlamanın problem çözme becerisini geliştireceği
için sınavlarda başarılarının artacağını ifade etmiştir.