Abstract
Matematiksel olarak üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler, ihtiyaçları söz
konusu olduğunda sınıftaki diğer öğrencilerden farklıdırlar. Bu yüzden onların
ilgi ve öğrenme profillerine uygun programların geliştirilip uygulanması gerekir.
Bu amaçla, üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için hazırlanmış farklılaştırılmış
bir matematik öğretim programının öğrencilerin akademik benlikleri üzerindeki
etkisini incelemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak; “Akademik Benlik Ölçeği” kullanılmıştır. Kontrol Gruplu
Ön test Son test Deneysel Desen kullanılarak yapılan çalışmanın örneklemi, 12
deney ve 12 kontrol grubu olmak üzere toplam 24 beşinci sınıf üstün zekâlı ve
yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda, hazırlanan farklılaştırılmış
bir matematik öğretim programının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin
akademik benliklerini artırdığı bulunmuştur.