Research Article
BibTex RIS Cite

TERSİNE ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ

Year 2019, TEMEL EĞİTİM, 81 - 96, 30.12.2019

Abstract

Eğitim öğretim anlayışı teknolojinin getirdiği yeniliklerden dolayı yeni boyutlar kazanmıştır.
Bireyler internet ortamında yaptıkları yenilikler ile eğitimi daha eğlenceli ve daha öğretici hâle
getirmeye çalışmaktadırlar. Bununla birlikte bireyler farklı yöntemler ve eğitim yaklaşımları
geliştirerek bu süreci daha fay- dalı hâle getirme arayışı içindedirler. Arayışlar sonucunda ortaya
konmuş yeni yöntemlerden biri de Tersine Öğretim Yöntemidir. Tersine Öğretim Yöntemi en kısa
şekliyle ev ödevleri ile sınıf ortamında gerçekleştirilen faaliyetlerin yer değiştirdiği yeni bir
öğretim yöntemidir. Bu yöntem öğrencilere interaktif ortamda ve istediği zamanda öğrenebilme imkânı
sağlamaktadır. Bu amaçla bu çalışmada Tersine Öğretim Yönteminin öğretmen adaylarının yazma
becerisine etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma grubu, Akdeniz Üniversitesi Türkçe
Öğret- menliği Bölümünde 2016-2017 eğitim yılının güz yarıyılında 3. sınıfta eğitim alan toplam 33
öğrenciden oluşmaktadır. Tersine Öğretim Yönteminin uygulandığı deney grubunda yapılan 12 haftalık
eğitim sonucunda elde edilen istatistiksel verilerden hareketle yöntemin Türkçe öğretmeni
adaylarının yazma becerileri üzerinde olumlu etki yaptığı sonucuna varılmıştır.

References

  • ALTUN, Eralp, UYSAL, Esra. ve ÜNAL, Özlem.(1999). “Bilgisayar Destekli Öğretimde Yazılımların Nitelik Sorununa Sistematik Bir Yaklaşım”, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, S.10, ss.217-230.
  • BAKER, Wesley (2000). “The “Classroom Flip”, Using Web Course Management Tools to Become The Guide By The Side”, Selected Papers from the 11th International Conference on Col- lege Teaching and Learning, In J. A. Chambers (Editör.)Jacksonville, Florida Community College, ss. 9-17.
  • BERGMANN, Jonathan & SAMS, Aaroh (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student İn Every Class Every Day. International Society for Technology in Education, Virginia.
  • BOYRAZ, Serkan (2014). İngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
  • CHAO, Cehih-yang, CHEN, Yuan-tai ve CHUANG, Kuei-yu. (2015) “Exploring Students’ Learning Attitude And Achievement İn Flipped Learning Supported Computer Aided Design Curriculum: A Study in High School Engineering Education”, Computer Applications in Engineering Education, C.4, S.23 , ss. 514-526.
  • CHİSTENSEN, Larry B. , JOHNSON, R. Burke ve TURNER, Lisa A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (Çev. Editörü: A. Alpay), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • COOPER, Harris (2007). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teachers and Parents, Corwin Press, California.
  • DAVİES, Randall S., DEAN, Douglas L. ve BALL, Nick (2013). “Flipping The Classroom and Instructional Technology Integration in a College-Level Information Systems Spreadshe- et Course”, Educational Technology Research And Development, C.4, S. 61, ss.563–580.
  • DAY, Jason A. ve FOLEY, James D. (2006). “Evaluating A Web Lecture İntervention İn A HumanComputer İnteraction Course”, IEEE Trans on Education, C.4, S.49, ss.420–431.
  • EKMEKÇİ, Emrah (2014). Flipped Writing Class Model With a Focus On Blended Learning. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara. FİELD, Andy (2009). Discovering Statistics Using SPSS, Sage Publications, Los Angels.
  • FİNDLAY-THOMPSON, Sandi ve MOMBOURQUETTE, Peter (2014). “Evaluation of a FlippedClassroom in an Undergraduate Business Course”, Business Education & Accreditation,C.1, S.6, ss.63-72.
  • JOHNSON, Lisa W. ve RENNER, Jeremy D. (2012). Effects Of The Flipped Classroom Model On A Secondary Computer Applications Course: Student And Teacher Perceptions, Questi- ons and Student Achievement, University of Louisville (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Louisville.
  • KİLMEN, Sevilay (2015). Eğitim Araştırmaları İçin Uygulamalı İstatistik, Edge Akademi, Ankara. KİM, Kyu Min, KİM Mi So, KHERA, Otto ve GETMAN, Joan (2014). “The Experience of ThreeFlipped Classrooms in an Urban University: an Exploration of Design Principles” , TheInternet and Higher Education, S.22, ss.37–50.
  • LOVE, Betty, HODGE, Angie, GRANDGENETT, Nael, & SWİFT, Andrew, W. (2014). “Student Learning And Perceptions in a Flipped Linear Algebra Course”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, C.3, S.45, ss.317-324.
  • MİSSİLDİNE, Kathy, FOUNTAİN, Rebecca Brown, SUMMERS, Lynn Ellen ve GOSSELİN, Kevin (2013). “Flipping classroom to improve student performance and Satisfaction”, Journal of Nursing Education, C.10 S.52, ss.597–599.
  • MURPHREE, Daniel S. (2014). “Writing Wasn’t Really Stressed, Accurate Historical Analysis Was Stressed: Student Perceptions of in-Class Writing in The Inverted, General Education, University History Survey Course”, History Teacher, C.2, S.47, ss.209-219.
  • O’FLAHERTY, Jacquelinee ve PHİLİPS, Craig. (2015). “The Use of Flipped Classrooms in Higher Education: A Scoping Review”, Internet and Higher Education, S.25, ss.85-95.
  • OVERMYER, Gerald Robert (2014). The Flipped Classroom Model for College Algebra: Effects on Student Achievement, Colorado State University, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Co- lorado.
  • ÖZER, Bayram ve ÖCAL, Sabahat (2013). “Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, C.1, S.2, ss.133-149.
  • PİERCE, Richard ve FOX, Jeremy (2012). “Vodcasts and Active-Learning Exercises in a “flipped Classroom” Model of a Renal Pharmacotherapy Module”, American Journal of Pharmaceutical Education, S.76 C.10, ss.1-5.
  • SEVİM, Oğuzhan (2014). Kuramdan Uygulamaya Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Geliştirme, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • STRAYER, Jeremy (2012). “How Learning in an Inverted Classroom İnfluences Cooperation, İnnovation and Task Orientation”, Learning Environments Research, C.2 S.15, ss.171–193.
  • TALBERT, Robert (2012). “Inverted Classroom”, Colleagues, C.1, S.9, ss.18-19.
  • TEMİZYÜREK, Fahri ve ÜNLÜ, Nihan Aylin (2015). “Dil Öğretiminde Teknolojinin Materyal Olarak Kullanımına Bir Örnek: “Flipped Classroom”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakülte- si Dergisi, C.1, S.4, ss.64-72.
  • TOPUZKANAMIŞ, Ersoy (2014). Yazma Stratejileri Öğretiminin Türkçe Öğretmenliği Birinci Sı- nıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Başarısı ve Yazma Kaygısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • TOUCHTON, Michael (2015). “Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment”, Journal of Political Science Education, C.1 S.11, ss.28-44.
  • TUNE, Jonathan D., STUREK, Michael ve BASİLE, David P. (2013). Flipped Classroom Model İmproves Graduate Student Performance in Cardiovascular, Respiratory, And Renal Phy- siology”, Advan in Physiol Educ, C.4, S.37, ss.316-320.
  • TURAN, Zeynep (2015). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bi- lişsel Yük ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Erzurum.
Year 2019, TEMEL EĞİTİM, 81 - 96, 30.12.2019

Abstract

References

  • ALTUN, Eralp, UYSAL, Esra. ve ÜNAL, Özlem.(1999). “Bilgisayar Destekli Öğretimde Yazılımların Nitelik Sorununa Sistematik Bir Yaklaşım”, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, S.10, ss.217-230.
  • BAKER, Wesley (2000). “The “Classroom Flip”, Using Web Course Management Tools to Become The Guide By The Side”, Selected Papers from the 11th International Conference on Col- lege Teaching and Learning, In J. A. Chambers (Editör.)Jacksonville, Florida Community College, ss. 9-17.
  • BERGMANN, Jonathan & SAMS, Aaroh (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student İn Every Class Every Day. International Society for Technology in Education, Virginia.
  • BOYRAZ, Serkan (2014). İngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
  • CHAO, Cehih-yang, CHEN, Yuan-tai ve CHUANG, Kuei-yu. (2015) “Exploring Students’ Learning Attitude And Achievement İn Flipped Learning Supported Computer Aided Design Curriculum: A Study in High School Engineering Education”, Computer Applications in Engineering Education, C.4, S.23 , ss. 514-526.
  • CHİSTENSEN, Larry B. , JOHNSON, R. Burke ve TURNER, Lisa A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (Çev. Editörü: A. Alpay), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • COOPER, Harris (2007). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teachers and Parents, Corwin Press, California.
  • DAVİES, Randall S., DEAN, Douglas L. ve BALL, Nick (2013). “Flipping The Classroom and Instructional Technology Integration in a College-Level Information Systems Spreadshe- et Course”, Educational Technology Research And Development, C.4, S. 61, ss.563–580.
  • DAY, Jason A. ve FOLEY, James D. (2006). “Evaluating A Web Lecture İntervention İn A HumanComputer İnteraction Course”, IEEE Trans on Education, C.4, S.49, ss.420–431.
  • EKMEKÇİ, Emrah (2014). Flipped Writing Class Model With a Focus On Blended Learning. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara. FİELD, Andy (2009). Discovering Statistics Using SPSS, Sage Publications, Los Angels.
  • FİNDLAY-THOMPSON, Sandi ve MOMBOURQUETTE, Peter (2014). “Evaluation of a FlippedClassroom in an Undergraduate Business Course”, Business Education & Accreditation,C.1, S.6, ss.63-72.
  • JOHNSON, Lisa W. ve RENNER, Jeremy D. (2012). Effects Of The Flipped Classroom Model On A Secondary Computer Applications Course: Student And Teacher Perceptions, Questi- ons and Student Achievement, University of Louisville (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Louisville.
  • KİLMEN, Sevilay (2015). Eğitim Araştırmaları İçin Uygulamalı İstatistik, Edge Akademi, Ankara. KİM, Kyu Min, KİM Mi So, KHERA, Otto ve GETMAN, Joan (2014). “The Experience of ThreeFlipped Classrooms in an Urban University: an Exploration of Design Principles” , TheInternet and Higher Education, S.22, ss.37–50.
  • LOVE, Betty, HODGE, Angie, GRANDGENETT, Nael, & SWİFT, Andrew, W. (2014). “Student Learning And Perceptions in a Flipped Linear Algebra Course”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, C.3, S.45, ss.317-324.
  • MİSSİLDİNE, Kathy, FOUNTAİN, Rebecca Brown, SUMMERS, Lynn Ellen ve GOSSELİN, Kevin (2013). “Flipping classroom to improve student performance and Satisfaction”, Journal of Nursing Education, C.10 S.52, ss.597–599.
  • MURPHREE, Daniel S. (2014). “Writing Wasn’t Really Stressed, Accurate Historical Analysis Was Stressed: Student Perceptions of in-Class Writing in The Inverted, General Education, University History Survey Course”, History Teacher, C.2, S.47, ss.209-219.
  • O’FLAHERTY, Jacquelinee ve PHİLİPS, Craig. (2015). “The Use of Flipped Classrooms in Higher Education: A Scoping Review”, Internet and Higher Education, S.25, ss.85-95.
  • OVERMYER, Gerald Robert (2014). The Flipped Classroom Model for College Algebra: Effects on Student Achievement, Colorado State University, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Co- lorado.
  • ÖZER, Bayram ve ÖCAL, Sabahat (2013). “Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, C.1, S.2, ss.133-149.
  • PİERCE, Richard ve FOX, Jeremy (2012). “Vodcasts and Active-Learning Exercises in a “flipped Classroom” Model of a Renal Pharmacotherapy Module”, American Journal of Pharmaceutical Education, S.76 C.10, ss.1-5.
  • SEVİM, Oğuzhan (2014). Kuramdan Uygulamaya Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Geliştirme, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • STRAYER, Jeremy (2012). “How Learning in an Inverted Classroom İnfluences Cooperation, İnnovation and Task Orientation”, Learning Environments Research, C.2 S.15, ss.171–193.
  • TALBERT, Robert (2012). “Inverted Classroom”, Colleagues, C.1, S.9, ss.18-19.
  • TEMİZYÜREK, Fahri ve ÜNLÜ, Nihan Aylin (2015). “Dil Öğretiminde Teknolojinin Materyal Olarak Kullanımına Bir Örnek: “Flipped Classroom”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakülte- si Dergisi, C.1, S.4, ss.64-72.
  • TOPUZKANAMIŞ, Ersoy (2014). Yazma Stratejileri Öğretiminin Türkçe Öğretmenliği Birinci Sı- nıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Başarısı ve Yazma Kaygısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • TOUCHTON, Michael (2015). “Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment”, Journal of Political Science Education, C.1 S.11, ss.28-44.
  • TUNE, Jonathan D., STUREK, Michael ve BASİLE, David P. (2013). Flipped Classroom Model İmproves Graduate Student Performance in Cardiovascular, Respiratory, And Renal Phy- siology”, Advan in Physiol Educ, C.4, S.37, ss.316-320.
  • TURAN, Zeynep (2015). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bi- lişsel Yük ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Erzurum.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Uğur Özbilen 0000-0003-4921-2568

Ahmet Zeki Güven 0000-0002-4922-7535

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 TEMEL EĞİTİM

Cite

APA Özbilen, U., & Güven, A. Z. (2019). TERSİNE ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 81-96.