Bu araştırmada, İngilizce öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından
seçilen pilot ortaokulların beşinci sınıfında uygulanan yabancı dil ağırlıklı eğitime ilişkin
görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yön- temine dayalı araştırmada, örneklemin belirlenmesinde
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada Kahramanmaraş’ın Onikişubat ilçesindeki iki
pilot okulda görev yapan yedi İngilizce öğretmeni örnekleme dâhil edilmiştir. Veriler,
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler
üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin teknik, pedagojik,
sosyal ve psikolojik açıdan birçok sorunla karşı karşıya kaldıklarını göstermektedir. Özellikle
sürecin işleyişindeki MEB tarafın- dan kaynaklanan teknik aksaklıkların eğitim-öğretim etkinlikleri
noktasında öğretmenleri zorladığı öğretmenlerin görüşlerinden anlaşılmaktadır. Ayrıca öğretim
programındaki kazanımların, konuların ve materyallerin öğrenci seviyesine uygun olmadıkları, ancak
tüm aksaklıklara rağmen öğretmenlerin öğrencilerde olumlu yönde bir ilerleme gözlemledikleri tespit
edilmiştir. Araştırma sonucun- da öğretmenlerin süreç hakkında bazı olumsuz görüşleri olsa da genel
anlamda olumlu yönde eğilim gösterdikleri anlaşılmaktadır.
İngilizce hazırlık sınıfı İngilizce öğretmenleri İlköğretim İngilizce hazırlık eğitimi beşinci sınıf öğrencileri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |