Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çocuklarına yönelik bir erken matematik becerileri değerlendirme aracının (MATBED) geliştirilmesi ve geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesidir. Araştırmada Ankara İlinde 60-72 ay çocuklarının öğrenim gördüğü sınıflarda farklı sosyo ekonomik düzeyde 300 çocuk yer almıştır. Çalışmada çocukların matematik düşünme becerileri MATBED kapsamında 5 alt test (Rakam Tanıma, Toplama-Çıkarma, Örüntü, Gruplama, Geometri) geliştirilerek değerlendirilmiştir. Tüm veriler, MATBED’in geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında analiz edilmiştir. Analizler sonucundaki bulgular, MATBED’in 5 alt testinin geçerli ve güvenilir olduğunu, erken matematik becerilerini ölçtüğünü göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 227 |