Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çocuklarına yönelik bir erken matematik becerileri değerlendirme aracının (MATBED) geliştirilmesi ve geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesidir. Araştırmada Ankara İlinde 60-72 ay çocuklarının öğrenim gördüğü sınıflarda farklı sosyo ekonomik düzeyde 300 çocuk yer almıştır. Çalışmada çocukların matematik düşünme becerileri MATBED kapsamında 5 alt test (Rakam Tanıma, Toplama-Çıkarma, Örüntü, Gruplama, Geometri) geliştirilerek değerlendirilmiştir. Tüm veriler, MATBED’in geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında analiz edilmiştir. Analizler sonucundaki bulgular, MATBED’in 5 alt testinin geçerli ve güvenilir olduğunu, erken matematik becerilerini ölçtüğünü göstermiştir.
erken matematik becerileri anasınıfı çocukları test geliştirme geçerlik ve güvenirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 227 |