Tutkuların en asili, aklın en soylu işi olarak nitelenen okuma eylemi, yaşamın en önemli uğraşlarından biri olarak yerini alır. Okuma bireylerin, toplumların, ülkelerin kültürel ve ekonomik gelişmişlik düzeylerinin ölçütü olarak kabul edilir. Bu eylemin daha çok okuma sevgisinin bireylere kazandırılmasında önemli rolü olan öğretmenlerle ilişkilendirildiği söylenebilir. Bu nedenle öğretmenlerin okumayla ilgili tutum ve görüşleri önemlidir. 2020’nin başında tüm dünyayı sarsan COVID-19 salgını her şey gibi öğretenlerin okumaya karşı ilgi ve tutumlarını da değiştirmiştir. Bu çalışmanın amacı COVID-19 salgını sırasında öğretmenlerin okuma tutumlarını ve davranışlarını incelemektir. Farklı illerde görev yapan öğretmenlerle yapılan kesitsel, web tabanlı ankette, COVID-19 salgın sürecinde okumaya yönelik tutum ve davranışa ilişkin 20 maddelik bir anket uygulanmıştır. Tarama modelinde yürütülen bu çalışmada veri toplamak için anket formu kullanılmış, bu form katılımcılara internet ortamında ulaştırılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkeni olan kitap okumaya yönelik tutumlar 12 maddeli Likert tipi bir ölçek ile belirlenmiştir. İstatistiksel analiz, tutum ve bağımsız değişkenler arasındaki ilgili farkı göstermek için t testi, Anova, Ki kare testi ile hesaplanmıştır. Anketi yanıtlayan toplam 582 öğretmenin % 50,7'si kadın, % 49,3'ü erkelerden oluşmuştur. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre salgın sürecinin kitap okuma üzerinde kadınlar erkeklere göre daha olumlu tutumlara sahip olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |