Corona virüsü (Covid-19), 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak ilan edilmiş ve Milli Eğitim Bakanlığının 12 Mart 2020 tarihinde alınan karar ile 16 Mart 2020 tarihinden itibaren okulların yüz yüze eğitimine ara verilmiştir. Ankara ilinde bulunan özel bir okul da alınan kararın hemen ardından uzaktan eğitime başlamıştır. Bu süreci durum çalışmasıyla incelemek amacıyla bütün süreç gözlenmiş ve sürecin değerlendirilmesi yarı yapılandırılmış sorularla öğretmenlere sorulmuştur. Alınan yanıtlar nitel analiz yöntemi ile incelenmiş kod ve kategorilere ayrılmıştır. Elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine uyum sağladıklarını, teknolojiyi kolaylıkla benimsediklerini, yüz yüze olamama ve sürekli ekran başında olma gibi olumsuzlukların yanı sıra, öğrencilerin daha dikkatli dinledikleri, öğretmenin daha hızlı ders anlatabildikleri gibi olumlu yönlerinin olduğunu da belirtmişlerdir. Öğretmenler uzaktan eğitim sürecini başarıyla yürüttüklerini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |