Bu araştırmada, ilkokul müdürlerinin istenmeyen davranışlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evreni 2016-2017 öğretim yılında Türkiye’de bir ildeki (Erzurum) ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin görüşleri, “Okul Müdürünün İstenmeyen Davranışları Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgulara göre, okul müdürlerinin istenmeyen davranışlarının; 1. alt boyutta (iletişim ve insan ilişkilerinden kaynaklanan istenmeyen davranışlar) ve 2. alt boyutta (yönetim şeklinden ve yetki, sorumluluktan kaynaklanan istenmeyen davranışlar) 1-10 yıl kıdemi olan sınıf öğretmenlerinin lehine ve öğrenci mevcudu 0-500 öğrencisi olan okulların lehine farklılaştığı görülmüştür. Okul müdürlerinin istenmeyen davranışlarının okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyine göre, 1. alt boyutta sosyo-ekonomik düzeyi düşük olan okullar lehine farklılaştığı, 2. alt boyutta farklılaşmadığı görülmüştür. Okul müdürlerinin istenmeyen davranışlarının, her iki alt boyutta, sınıf öğretmenlerinin cinsiyeti ve okul müdürünün mesleki kıdemi değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Okul müdürünün mesleki kıdeminin ve sınıf öğretmenlerinin cinsiyetinin, okul müdürlerinin istenmeyen davranışlarını etkilemediği; okuldaki öğrenci mevcudu ve sınıf öğretmenlerinin kıdeminin okul müdürünün istenmeyen davranışlarını etkilediği sonucuna varılmıştır. Araştırma bulguları okul müdürleriyle paylaşılarak istenmeyen davranışları etkileyen değişkenler konusunda okul müdürlerine bilgilendirme yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 50 Issue: 229 |