Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerine uygulanan “Öğretmen Eğitim Programı” nın ek desteğe ihtiyacı olan çocuklara “Özbakım Becerileri” nin kazandırılmasına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden “denekler arası çoklu yoklama düzeyi deseni” kullanılmıştır. Uygulama, uygulama sonu değerlendirme, genelleme ve izleme verileri kamera kaydı ile toplanmıştır. Araştırma verileri grafiksel olarak analiz edilmiştir. “Öğretmen Eğitim Programı” nın uygulanması sonrasında okul öncesi öğretmenlerinden elde edilen veriler; öğretmenlerin ek desteğe ihtiyacı olan çocuklara “Özbakım Becerileri” ni öğretmeleri için gerçekleşmesi beklenen aşamaları kazandıklarını, genellediklerini ve sürdürdüklerini göstermiştir. Ayrıca bu araştırma kapsamında “Ek Desteğe İhtiyacı Olan Çocuklara Özbakım Becerilerinin Öğretiminde Öğretmen Eğitim Programı”nın yürütülmesi ile ilgili öğretmenlerin görüşleri de değerlendirilmiştir. Öğretmenler, “Öğretmen Eğitim Programı” nın özbakım becerilerinin öğretimine yönelik etkisi ve video model aracılığıyla sunulması anlamında olumlu görüş bildirmişlerdir.
Öğretmen Eğitimi Video Model Öz Bakım Ve Günlük Yaşam Becerisi Öğretimi Okul Öncesi Eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 50 Issue: 230 |