Yaşanan göçlerle birlikte Türkiye’deki çokkültürlü yapı artmıştır. Aynı sınıf içerisinde farklı ülkelerden göç etmiş öğrenciler, yerli öğrenciler ile birlikte eğitim öğretim sürecine katılmaktadır. Bu süreç devam ederken yerli öğrenciler ile yabancı öğrencilerin birbirleri hakkındaki görüşleri bilinmemektedir. Çokkültürlü sınıf yönetiminde yerli öğrenciler ile yabancı uyruklu öğrencilerin birbirleri hakkındaki görüşlerinin bilinmesi öğretmen açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, aynı sınıfta bulunan yabancı uyruklu öğrenciler ile yerli öğrencilerin birbirleri hakkındaki düşüncelerini metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmaktır. Araştırma kapsamında 74 yerli ve 76 farklı ülkeden göç etmiş yabancı uyruklu öğrencinin metaforik algılarına ulaşılmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup metafor yöntemi kullanılmıştır. Metafor, bilinenler aracılığı ile bilinmeyen ve derinde olan olgunun bilinir hâle gelmesini sağlamaktadır. Araştırma bulgularına göre çalışma grubundaki öğrenciler çoğunlukla olumlu ve az sayıda olumsuz metafor kullanmıştır. Yerli öğrencilerin, yabancı uyruklu öğrencileri olumlu yönde bilgi kaynağı, arkadaş ve kültürel çeşitlilik; buna karşın olumsuz yönde tehdit olarak gördüğü bulgusu elde edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrencilerin ise yerli öğrencileri olumlu yönde arkadaş, koruyucu, bilgi kaynağı; buna karşın olumsuz yönde rahatsız edici olarak gördüğü bulgusu elde edilmiştir. Kültürel farklılıklardan kaynaklanan olumlu algıları zenginleştirmek ve desteklemek, aynı zamanda farklılıkların zenginliğinin öğrenciler tarafından benimsenmesi için kültürel değerlere duyarlı eğitim uygulamaları önerilmektedir.
Çokkültürlülük Kültürel Değerlere Duyarlılık Yabancı Uyruklu Öğrenci Yerel Öğrenci Metafor Analizi
The multicultural structure in Turkey has increased with immigration. Students who have immigrated from different countries have participated in the education and training process in the same class with local students. While this process goes on, the opinions of local students and foreign students about each other are not known. In multicultural classroom management, it is important for the teacher to know the views of local students and foreign students about each other. The aim of this study is to reveal the thoughts of foreign students and local students in the same class about each other. Within the scope of the study, the metaphorical perceptions of 74 local and 76 foreign students who migrated from different countries were reached. The study is a qualitative research that conducted according to the metaphor method was used. Metaphor enables the unknown and deeper phenomenon to become known through what is known. According to the research findings, the students in the study group used mostly positive and few negative metaphors. It has been found that local students have positively seen foreign students as a source of information, cultural diversity, and friend, but they have negatively seen them as threats. It has been found that foreign students have positively seen local students as a source of information, protector, and friend, but they have negatively seen them as disturbing. Culturally responsive education practices are suggested to enrich and support positive perceptions arising from cultural differences and at the same time to make the richness of differences adopted by students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 234 |