Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin program kazanımları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem çerçevesinde fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 öğretim yılı içerisinde Tokat ili Zile ilçesinde MEB’na bağlı bir ortaöğretim kurumunda öğrenim gören ve Erasmus+ öğrenci değişim programı kapsamında Yunanistan’a giden, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnek yöntemi yöntemi ile seçilen 10 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Daha sonra, veriler sürekli karşılaştırmalı analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların program kapsamında belirlenen kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin; kültürlerarası deneyim yaşamaları, kültürlerarası etkileşimde bulunmaları, yabancı dil becerilerini geliştirme, farklı kültürlere karşı duyarlılık kazanma gibi birçok kazanım elde ettikleri görülmüştür. Ayrıca, Erasmus+ Programının öğrencilere bireysel, sosyal, akademik ve mesleki alanlarda birçok kazanım edindirdiği görülmüştür. Araştırma bulguları literatürdeki bulgular eşliğinde tartışılmış ve programın daha verimli olabilmesi katılımcılara yönelik uyum programları düzenlemek gibi bazı önerilerde bulunulmuştur.
Erasmus+ Programı Erasmus+ Programı kazanımları ortaöğretim öğrencisi kültürlerarası deneyim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 237 |