Bütün örgütlerde olduğu gibi eğitim örgütlerinde de denetimin gerekliliği kaçınılamazdır. Pandemi döneminde öğretmenlerimiz online (uzaktan) eğitime geçmiş ve bu anlamda eğitimde farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada, öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde neler yaşadıkları, yöneticilerin denetleme anlamında neler yaptıkları ve öğretmenlerin online eğitimde denetlenmesi konuları araştırılmıştır.
Bu araştırma nitel araştırmanın yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) ile çalışılmış ve amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler yarı yapılandırılmış 17 sorudan oluşmuştur ve içerik analizi yöntemi ile çalışılmıştır. Katılımcılar ile birebir görüşmeler yapılarak görüşmeler aslına sadık kalınarak yazıya geçirilmiştir.
Araştırmadaki çalışma grubunu 2019-2020 yıllarının ikinci döneminde ve 2020-2021 eğitim döneminde uzaktan eğitim yapan öğretmenler oluşturmaktadır.
Öğretmenlere göre bu dönemde denetim gereklidir ancak kişinin öz denetimi de büyük önem taşımaktadır. Yöneticiler bu dönemde, öğretmenlerin ders işleyip işlemediklerini kontrol etmiş, dersini yapmayan öğretmenleri uyarmış ve yapılmayan derslerin telafisini istemişlerdir.
Yöneticiler genel anlamda derslere müdahale etmemiş ancak bazı öğretmenlerin derslerine haber vermeden girmişlerdir ve bu da öğretmenlerin gerilmesine neden olmuştur.
Yöneticilerin denetim yapması gerekli bir olgudur ve öğretmenlerin de denetlenme stresi yaşamaları, onların işlerini daha da istekli yapmasını sağlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 238 |