Bu araştırmanın amacı, öğretim programlarında yer alan sekiz anahtar yetkinliğin kazanım düzeylerine ilişkin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve branş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Nicel olarak yürütülen araştırmada betimsel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında resmi ortaokullarda görev yapan 444 branş öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada katılımcıların seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yetkinlik alanlarına ilişkin araştırmacı tarafından geliştirilen 5’li likert tipi derecelendirilmiş ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak betimsel istatistikler, t-testi, One-Way ANOVA ve Post Hoc testleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin mesleki kıdem ve eğitim düzeylerine göre görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öte yandan, cinsiyete değişkenine göre “sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler” alanına ilişkin erkekler lehinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca branş değişkeni açısından öğretmenlerin “yabancı dilde iletişim” yetkinliğine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bu sonuçlar bağlamında, eğitimin paydaşlarına ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to investigate the opinions of secondary school teachers about the acquisition of eight key competences in the curriculum. In accordance with this aim, it was analyzed whether there was a significant difference between the opinions of teachers in terms of gender, seniority, educational level and subject variables. The descriptive survey method, one of the quantitative research designs, was used in the research. The sample, consisted of 444 secondary school teachers lectured at the official secondary schools in the 2021-2022 academic year, was selected by convenient sampling method. The five-point Likert-type scale based on competences developed by the researchers was used as the data collection tool. The data obtained were analyzed with descriptive statistics, t-test, One-Way ANOVA and Post Hoc tests by SPSS 21.0 package program. Findings showed that there was no statistically significant difference between the teachers' opinions in terms of seniority and educational level. On the other hand, there was a significant difference about “social and civic competences” related to gender variable in favor of males. Also a significant difference in terms of subject variable was found between the teachers’ opinions about “communication in foreign languages” competence. Based on these results, implications were listed to the stakeholders of education and researchers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Lifelong learning |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |