Diğer derslerde olduğu gibi fen bilimleri dersinde de beceri eğitimi önemli bir konudur. Diğer taraftan disiplinlerarası yaklaşımla fen eğitiminin, konuların öğrenilmesini kolaylaştırdığına yönelik çalışmalar bulunmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada ilkokul 3. sınıf düzeyinde fen bilimleri dersi öğretim programı ve bu sınıf düzeyindeki diğer derslerin öğretim programları incelenmiştir. Beden eğitimi ve oyun, görsel sanatlar, hayat bilgisi, İngilizce, matematik, müzik, Türkçe derslerinin kazanımlarıyla fen bilimleri dersinin kazanımlarının ilişkili olup olmadığına bakılmıştır. Bu ilişkilendirme sırasında programlardaki ortak beceriler esas alınmıştır. Doküman analizi yapılarak gerçekleştirilen çalışmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Beceri eğitimine her dersin öğretim programında yer verilmiştir. Gözlem yapma, tasarım, veriyi kullanma, analitik düşünme, girişimcilik, iletişim, karar verme, iş birliği, yaratıcılık, problem çözme, strateji geliştirme, ürün oluşturma, yenilikçi düşünme becerileri ortak beceriler arasında yer almaktadır. Fen bilimleri dersi öğretim programındaki kazanımların diğer derslerin kazanımlarıyla ilişkilendirilmesinin mümkün olduğu anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |