DHA (Dijital Hikaye Anlatımı) son yıllarda birçok farklı konuda kullanılmıştır. DHA, çeşitlilik iletişimi yoluyla eğitim ortamları oluşturarak daha demokratik ve eşit bir eğitim vaat etmektedir. Bu araştırma, eğitim araştırması ve pratiğinde BİT'yi (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) entegre etme yöntemlerinden biri olan dijital hikaye anlatıcılığının eğitimsel kullanımını sistemli bir şekilde incelemeyi hedeflemektedir. Bu çalışma, özellikle, eğitim zorluklarına çözüm sağlama noktasında BİT entegrasyonunun süregelen zorluklarını ve DHA'nın bu BİT zorluklarının çözümüne ne ölçüde katkı sağlayabileceğini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, BİT Eğitimi (36 çalışma) ve Dijital Hikaye Anlatımı (27 çalışma) üzerine 63 çalışmanın sistemli incelemelerini sunmaktadır. Çalışmanın bir parçası olarak, belirlenen kriterlere dayanarak Ocak 2018 - Mayıs 2022 tarihleri arasında arama yapmak üzere WoS ve SCOPUS veri tabanları dahil edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde, hem betimleyici analiz hem de indüktif analizin sonucu olarak elde edilen betimleyici temalar kullanılarak analitik temalar kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler, yıllara göre dağılım, araştırmanın gerçekleştirildiği ülkeler, araştırmanın eğitim alanı seviyesi, konular, örnek/çalışma grubu, araştırma yöntemleri ve araştırmanın sonuçları gibi kategorilere ayrılmıştır. Bu sonuçlar, dijital hikaye anlatıcılığının ve BİT entegrasyonunun eğitim uygulamalarında ve araştırmalarında etkin bir şekilde nasıl kullanılacağına dair önemli bilgiler sağlamaktadır. Bu bilgiler, gelecekteki uygulamalar ve araştırmalar için değerli bir kaynak oluşturabilir ve eğitimde BİT ve DHA kullanımının daha da genişlemesini teşvik edebilir.
TÜBİTAK 3005
121G202
Tubitak 3005 programı kapsamında üretilen çalışmamız için verilen desteğe teşekkür ederiz.
DST (Digital Storytelling) has been used on many variant subjects in recent years. It is promising because DST allows a more democratic and equal education through creating educational settings by communicating diversity. This research aims to systematically examine the educational use of digital storytelling which is one of the ways of integrating ICT in educational research and practice. This study particularly seeks to discover the lasting challenges of ICT integration for the solution to challenges of education as well as to what extent DST can contribute to solving these challenges of ICT for learning and inclusion. The study presents systematic reviews of 63 studies on ICT Education (36 study), Digital Storytelling (27 study). As part of the study WoS and SCOPUS databases were included for search within January 2018- May 2022 based on the defined criterias. In the analysis of the data obtained in the study, analytical themes were used by using both the descriptive analysis and descriptive themes obtained as the result of the inductive analysis. The outcome obtained as a result of the research are categories such as the distribution according to the years, the countries where the research was held, the level of the field of education of the research, the subjects, the sample/study group, the research methods, and the results of the research is given.
121G202
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Derleme Makalesi |
Authors | |
Project Number | 121G202 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |