Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, , 697 - 709, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.463964

Abstract

References

  • Abdullah L. & Otheman A. (2013), “A New Weight for Sub-Criteria in Interval Type- 2 Fuzzy TOPSIS and Its Application”, I. J. Intelligent Systems and Applications,Vol: 02, 25-33.
  • Attallah, F. Naswa. (2015). “Evaluation Of Perceived Service Quality Provided By Tourism Establishments in Egypt”, Tourism And Hospitality Research, The Author(s), Vol: 0, 1-12.
  • Bozkurt, R. (1995). “Hizmet Endüstrilerinde Kalite”, MPM Verimlilik Dergisi, Toplam Kalite Özel Sayısı.
  • Chen, T., Jin, Y., Qıu, X., & Chen, X. (2014), A Hybrid Fuzzy Evaluation Method for Safety Assessment of Food-Waste Feed Based on Entropy and The Analytic Hierarchy Process Methods”, Expert Systems with Applications, 41, 7328–7337.
  • Çiçek H. (2013), “Maksimum Entropi Yöntemi İle Türkiye'deki Coğrafi Bölgeleri Yıllık Hava Sıcaklık Değerlerinin İncelenmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.

Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, , 697 - 709, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.463964

Abstract

Her
işletme varlığını sürdürmek ve kar elde etmek amacı gütmektedir. Rekabet
koşullarının giderek yoğunlaştığı turizm sektöründe, otel işletmelerinin
sürdürülebilir bir yapıya ulaşmaları ve turistlerin beklentilerini karşılayacak
standartları sağlamaları da önem arz etmektedir. Turizm sektöründe özellikle
turistlerin istek ve ihtiyaçlarını giderecek hizmet kalitesi kriterleri,
turistik talebin olumlu ya da olumsuz değişimine doğrudan etki etmektedir. Bu nedenle
gerek ekonomik koşullar gerekse rekabet koşulları nedeniyle, otel
yönetimlerinin farklı stratejiler uygulaması ve turistik talebi sürekli hale
getirecek şekilde çalışması gerekmektedir. Sürdürülebilir bir turistik talep
anlayışında en önemli etkenlerden birisi de otel işletmelerindeki hizmet
kalitesi faktörüdür. Hizmet kalitesi otel işletmelerinin tek bir departmanı
için değil, bütünü ile otel yapısında sağlanması gereken önemli bir faktördür.
Özellikle son yıllarda rekabet koşullarının da ağırlaşması ile otel yönetimleri
turistlerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak hizmet standartlarını sunmak
için çaba harcamaktadır. Bir otelin genel yapısı içinde hizmet kalitesine etki
eden kriterlerin tespit edilmesi ve bu kriterlerin sürekli geliştirilerek,
turistlerin beklentilerini karşılayacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Bu
çalışma da uzman görüşlerine dayanılarak entropi yöntemi ile bir otel işletmesi
için hizmet standartlarını oluşturan en önemli kriterlerin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Belirlenen kriterler arasındaki önem derecelerine göre hangi
kriterlerin otel işletmeleri açısından hizmet kalitesini arttırmakta yararlı
olacağı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Böylece, hizmet kalitesinde önemli
olan ana faktörlerin otel yönetimlerince bilinmesi ve kendilerini
geliştirmeleri kolaylaşacaktır

References

  • Abdullah L. & Otheman A. (2013), “A New Weight for Sub-Criteria in Interval Type- 2 Fuzzy TOPSIS and Its Application”, I. J. Intelligent Systems and Applications,Vol: 02, 25-33.
  • Attallah, F. Naswa. (2015). “Evaluation Of Perceived Service Quality Provided By Tourism Establishments in Egypt”, Tourism And Hospitality Research, The Author(s), Vol: 0, 1-12.
  • Bozkurt, R. (1995). “Hizmet Endüstrilerinde Kalite”, MPM Verimlilik Dergisi, Toplam Kalite Özel Sayısı.
  • Chen, T., Jin, Y., Qıu, X., & Chen, X. (2014), A Hybrid Fuzzy Evaluation Method for Safety Assessment of Food-Waste Feed Based on Entropy and The Analytic Hierarchy Process Methods”, Expert Systems with Applications, 41, 7328–7337.
  • Çiçek H. (2013), “Maksimum Entropi Yöntemi İle Türkiye'deki Coğrafi Bölgeleri Yıllık Hava Sıcaklık Değerlerinin İncelenmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Selçuk Korucuk 0000-0003-2471-1950

Hakan Akyurt 0000-0002-6522-684X

Eray Turpcu This is me 0000-0003-2732-6222

Publication Date January 29, 2019
Submission Date September 26, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Korucuk, S., Akyurt, H., & Turpcu, E. (2019). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 697-709. https://doi.org/10.33206/mjss.463964
AMA Korucuk S, Akyurt H, Turpcu E. Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. MJSS. January 2019;8(1):697-709. doi:10.33206/mjss.463964
Chicago Korucuk, Selçuk, Hakan Akyurt, and Eray Turpcu. “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, no. 1 (January 2019): 697-709. https://doi.org/10.33206/mjss.463964.
EndNote Korucuk S, Akyurt H, Turpcu E (January 1, 2019) Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 1 697–709.
IEEE S. Korucuk, H. Akyurt, and E. Turpcu, “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma”, MJSS, vol. 8, no. 1, pp. 697–709, 2019, doi: 10.33206/mjss.463964.
ISNAD Korucuk, Selçuk et al. “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (January 2019), 697-709. https://doi.org/10.33206/mjss.463964.
JAMA Korucuk S, Akyurt H, Turpcu E. Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. MJSS. 2019;8:697–709.
MLA Korucuk, Selçuk et al. “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 1, 2019, pp. 697-09, doi:10.33206/mjss.463964.
Vancouver Korucuk S, Akyurt H, Turpcu E. Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Entropi Yöntemi İle Ölçülmesi: Giresun İlindeki Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. MJSS. 2019;8(1):697-709.

Cited By








MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155