Siyasi
partiler, yaptıkları siyasal reklamlarda ikna çabası güderler. İkna sürecinin
temel bileşenlerinden biri de argümanlardır. Çoğu siyasal reklam, içeriğinde
bir veya daha fazla argüman barındırır. Belirli unsurların bir araya
getirilmesiyle oluşan argümanın, klasik anlayış çerçevesinde yazı yoluyla ya da
sözel ifadelerle yapılandırıldığı bilinir. Bununla birlikte, argümantasyonun bu
yapılandırma sürecinde, reklam filmi söz konusuysa görsel öğelerlerden fazlaca
istifade edilir. Bu çalışmada ise, argümantasyon kapsamında bir tür olarak
görsel argümanlar siyasal reklamlar üzerinden incelenmiştir. Başka deyişle, bir
argümanın yapılandırılmasında görsel öğelerin nasıl kullanıldığı
araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 24 Haziran 2018’de gerçekleşen
Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri’nde AK Parti, CHP ve Saadet
Partisi’nin kullandığı birer reklam analiz edilmiştir. Görsel argümantasyon
konusuna iyi birer örnek teşkil eden bu reklamlar argüman bileşenlerine göre
tasnif edilerek çözümlenmiştir. Görsel argümanların karma (hibrid) türü
ağırlıklı olmak üzere tüm argüman unsurlarının görselden oluştuğu türleri de
tespit edilerek analize tabi tutulmuştur. Konuyla ilgilenen araştırmacılar
farklı siyasal reklamları tahlil edebileceği gibi diğer ticari reklamlar
üzerinde de çalışma yapılabilir.
Görsel Argümantasyon Siyasal Argümantasyon Siyasal Reklam 2018 Türkiye Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği Seçimleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2019 |
Submission Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)