Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, , 380 - 396, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.467023

Abstract

References

  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.
  • Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.
  • Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Godden, D. M. (2013). On the Norms of Visual Argument. Virtues of Argumentation. Proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-13). Windsor: University of Windsor.
  • Grancea, I. (2017). Types of Visual Arguments. Argumentum - Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric , 16-34.
  • Johnson, R. H. (2003). Why “Visual Arguments” aren’t Arguments. Ontario Society for the Study of Argumentation Biennial Conference (p. Paper 49). Windsor: University of windsor.
  • Kjeldsen, J. E. (2013). Virtues of visual Argumentation: How Pictures Make the Importance and Strength of an Argument Salient. Virtues Of Argumentation, OSSA 10 (p. Paper 89). Windsor: University of Windsor.
  • Roberts, K. G. (2007). Visual Argument in Intercultural Contexts: Perspectives on Folk/Traditional Art. Argumentation and Advocacy , 152-163.
  • Roque, G. (2009). What Is Visual in Visual Argumentation? Ontario Society for the Study of Argumentation OSSA (pp. 1-9). Windsor: University of Windsor.
  • Toulmin, S. (2003). The Uses of Arguments. Cambridge: Cambridge University Press.Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.
  • Tseronis, A. (2013). Argumentative Functions of Visuals: Beyond Claiming and Justifying. Virtues of argumentation: proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-17). Windsor: University of Windsor.
  • van Eemeren, F., Garssen, B., Krabbe, E., Henkemans, A., Verheij, B., & Wagemans, J. (2014). Handbook of Argumentation Theory. New York: Springer Reference.

Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon

Year 2019, , 380 - 396, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.467023

Abstract

Siyasi
partiler, yaptıkları siyasal reklamlarda ikna çabası güderler. İkna sürecinin
temel bileşenlerinden biri de argümanlardır. Çoğu siyasal reklam, içeriğinde
bir veya daha fazla argüman barındırır. Belirli unsurların bir araya
getirilmesiyle oluşan argümanın, klasik anlayış çerçevesinde yazı yoluyla ya da
sözel ifadelerle yapılandırıldığı bilinir. Bununla birlikte, argümantasyonun bu
yapılandırma sürecinde, reklam filmi söz konusuysa görsel öğelerlerden fazlaca
istifade edilir. Bu çalışmada ise, argümantasyon kapsamında bir tür olarak
görsel argümanlar siyasal reklamlar üzerinden incelenmiştir. Başka deyişle, bir
argümanın yapılandırılmasında görsel öğelerin nasıl kullanıldığı
araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 24 Haziran 2018’de gerçekleşen
Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri’nde AK Parti, CHP ve Saadet
Partisi’nin kullandığı birer reklam analiz edilmiştir. Görsel argümantasyon
konusuna iyi birer örnek teşkil eden bu reklamlar argüman bileşenlerine göre
tasnif edilerek çözümlenmiştir. Görsel argümanların karma (hibrid) türü
ağırlıklı olmak üzere tüm argüman unsurlarının görselden oluştuğu türleri de
tespit edilerek analize tabi tutulmuştur. Konuyla ilgilenen araştırmacılar
farklı siyasal reklamları tahlil edebileceği gibi diğer ticari reklamlar
üzerinde de çalışma yapılabilir.

References

  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.
  • Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.
  • Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Godden, D. M. (2013). On the Norms of Visual Argument. Virtues of Argumentation. Proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-13). Windsor: University of Windsor.
  • Grancea, I. (2017). Types of Visual Arguments. Argumentum - Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric , 16-34.
  • Johnson, R. H. (2003). Why “Visual Arguments” aren’t Arguments. Ontario Society for the Study of Argumentation Biennial Conference (p. Paper 49). Windsor: University of windsor.
  • Kjeldsen, J. E. (2013). Virtues of visual Argumentation: How Pictures Make the Importance and Strength of an Argument Salient. Virtues Of Argumentation, OSSA 10 (p. Paper 89). Windsor: University of Windsor.
  • Roberts, K. G. (2007). Visual Argument in Intercultural Contexts: Perspectives on Folk/Traditional Art. Argumentation and Advocacy , 152-163.
  • Roque, G. (2009). What Is Visual in Visual Argumentation? Ontario Society for the Study of Argumentation OSSA (pp. 1-9). Windsor: University of Windsor.
  • Toulmin, S. (2003). The Uses of Arguments. Cambridge: Cambridge University Press.Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.
  • Tseronis, A. (2013). Argumentative Functions of Visuals: Beyond Claiming and Justifying. Virtues of argumentation: proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-17). Windsor: University of Windsor.
  • van Eemeren, F., Garssen, B., Krabbe, E., Henkemans, A., Verheij, B., & Wagemans, J. (2014). Handbook of Argumentation Theory. New York: Springer Reference.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Osman Çalışkan 0000-0001-8768-3542

Publication Date January 29, 2019
Submission Date October 3, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Çalışkan, O. (2019). Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 380-396. https://doi.org/10.33206/mjss.467023
AMA Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. January 2019;8(1):380-396. doi:10.33206/mjss.467023
Chicago Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, no. 1 (January 2019): 380-96. https://doi.org/10.33206/mjss.467023.
EndNote Çalışkan O (January 1, 2019) Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 1 380–396.
IEEE O. Çalışkan, “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”, MJSS, vol. 8, no. 1, pp. 380–396, 2019, doi: 10.33206/mjss.467023.
ISNAD Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (January 2019), 380-396. https://doi.org/10.33206/mjss.467023.
JAMA Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. 2019;8:380–396.
MLA Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 1, 2019, pp. 380-96, doi:10.33206/mjss.467023.
Vancouver Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. 2019;8(1):380-96.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155