Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 380 - 396, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.467023

Öz

Kaynakça

  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.
  • Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.
  • Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Godden, D. M. (2013). On the Norms of Visual Argument. Virtues of Argumentation. Proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-13). Windsor: University of Windsor.
  • Grancea, I. (2017). Types of Visual Arguments. Argumentum - Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric , 16-34.
  • Johnson, R. H. (2003). Why “Visual Arguments” aren’t Arguments. Ontario Society for the Study of Argumentation Biennial Conference (p. Paper 49). Windsor: University of windsor.
  • Kjeldsen, J. E. (2013). Virtues of visual Argumentation: How Pictures Make the Importance and Strength of an Argument Salient. Virtues Of Argumentation, OSSA 10 (p. Paper 89). Windsor: University of Windsor.
  • Roberts, K. G. (2007). Visual Argument in Intercultural Contexts: Perspectives on Folk/Traditional Art. Argumentation and Advocacy , 152-163.
  • Roque, G. (2009). What Is Visual in Visual Argumentation? Ontario Society for the Study of Argumentation OSSA (pp. 1-9). Windsor: University of Windsor.
  • Toulmin, S. (2003). The Uses of Arguments. Cambridge: Cambridge University Press.Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.
  • Tseronis, A. (2013). Argumentative Functions of Visuals: Beyond Claiming and Justifying. Virtues of argumentation: proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-17). Windsor: University of Windsor.
  • van Eemeren, F., Garssen, B., Krabbe, E., Henkemans, A., Verheij, B., & Wagemans, J. (2014). Handbook of Argumentation Theory. New York: Springer Reference.

Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon

Yıl 2019, , 380 - 396, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.467023

Öz

Siyasi
partiler, yaptıkları siyasal reklamlarda ikna çabası güderler. İkna sürecinin
temel bileşenlerinden biri de argümanlardır. Çoğu siyasal reklam, içeriğinde
bir veya daha fazla argüman barındırır. Belirli unsurların bir araya
getirilmesiyle oluşan argümanın, klasik anlayış çerçevesinde yazı yoluyla ya da
sözel ifadelerle yapılandırıldığı bilinir. Bununla birlikte, argümantasyonun bu
yapılandırma sürecinde, reklam filmi söz konusuysa görsel öğelerlerden fazlaca
istifade edilir. Bu çalışmada ise, argümantasyon kapsamında bir tür olarak
görsel argümanlar siyasal reklamlar üzerinden incelenmiştir. Başka deyişle, bir
argümanın yapılandırılmasında görsel öğelerin nasıl kullanıldığı
araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 24 Haziran 2018’de gerçekleşen
Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri’nde AK Parti, CHP ve Saadet
Partisi’nin kullandığı birer reklam analiz edilmiştir. Görsel argümantasyon
konusuna iyi birer örnek teşkil eden bu reklamlar argüman bileşenlerine göre
tasnif edilerek çözümlenmiştir. Görsel argümanların karma (hibrid) türü
ağırlıklı olmak üzere tüm argüman unsurlarının görselden oluştuğu türleri de
tespit edilerek analize tabi tutulmuştur. Konuyla ilgilenen araştırmacılar
farklı siyasal reklamları tahlil edebileceği gibi diğer ticari reklamlar
üzerinde de çalışma yapılabilir.

Kaynakça

  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.
  • Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.
  • Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Godden, D. M. (2013). On the Norms of Visual Argument. Virtues of Argumentation. Proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-13). Windsor: University of Windsor.
  • Grancea, I. (2017). Types of Visual Arguments. Argumentum - Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric , 16-34.
  • Johnson, R. H. (2003). Why “Visual Arguments” aren’t Arguments. Ontario Society for the Study of Argumentation Biennial Conference (p. Paper 49). Windsor: University of windsor.
  • Kjeldsen, J. E. (2013). Virtues of visual Argumentation: How Pictures Make the Importance and Strength of an Argument Salient. Virtues Of Argumentation, OSSA 10 (p. Paper 89). Windsor: University of Windsor.
  • Roberts, K. G. (2007). Visual Argument in Intercultural Contexts: Perspectives on Folk/Traditional Art. Argumentation and Advocacy , 152-163.
  • Roque, G. (2009). What Is Visual in Visual Argumentation? Ontario Society for the Study of Argumentation OSSA (pp. 1-9). Windsor: University of Windsor.
  • Toulmin, S. (2003). The Uses of Arguments. Cambridge: Cambridge University Press.Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.
  • Tseronis, A. (2013). Argumentative Functions of Visuals: Beyond Claiming and Justifying. Virtues of argumentation: proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-17). Windsor: University of Windsor.
  • van Eemeren, F., Garssen, B., Krabbe, E., Henkemans, A., Verheij, B., & Wagemans, J. (2014). Handbook of Argumentation Theory. New York: Springer Reference.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Osman Çalışkan 0000-0001-8768-3542

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 3 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Çalışkan, O. (2019). Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 380-396. https://doi.org/10.33206/mjss.467023
AMA Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. Ocak 2019;8(1):380-396. doi:10.33206/mjss.467023
Chicago Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2019): 380-96. https://doi.org/10.33206/mjss.467023.
EndNote Çalışkan O (01 Ocak 2019) Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 1 380–396.
IEEE O. Çalışkan, “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”, MJSS, c. 8, sy. 1, ss. 380–396, 2019, doi: 10.33206/mjss.467023.
ISNAD Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (Ocak 2019), 380-396. https://doi.org/10.33206/mjss.467023.
JAMA Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. 2019;8:380–396.
MLA Çalışkan, Osman. “Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 1, 2019, ss. 380-96, doi:10.33206/mjss.467023.
Vancouver Çalışkan O. Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. 2019;8(1):380-96.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155