Bu araştırmanın amacı, üniversite son sınıf öğrencilerin işsizlik
kaygıları ile kariyer uyum yetenekleri ve kariyer arzuları arasındaki
ilişkileri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, üniversite son sınıf
öğrencilerinin kariyer uyum yeteneklerinin ve kariyer arzularının, işsizlik
kaygılarını yordaması değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,
yaşları 20 ile 28 arasında değişen (=22.57, Ss=1.33) 212 üniversite son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı
olarak, işsizlik kaygısı düzeyini belirlemek için “İşsizlik Kaygısına İlişkin
Sosyometrik Sorular”, kariyer uyum yeteneklerini belirlemek için “Kariyer Uyum
Yetenekleri Ölçeği” ve kariyer arzusu düzeylerini belirlemek için “Kariyer
Arzusu Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizi hiyerarşik regresyon analizi
ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, kariyer uyum yetenekleri, ilgi ve
kontrol alt boyutlarının üniversite son sınıf öğrencilerinin işsizlik
kaygılarını negatif olarak yordadığı, ancak kariyer arzusunun alt boyutlarının
işsizlik kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı belirlenmiştir. Araştırma
kapsamında elde edilen bulgular, ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve
önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to reveal the relationships between unemployment anxiety, career calling and career adapt-abilities in university senior students. For this purpose, it was evaluated that career adapt-abilities and career calling of university senior students predicted unemployment concerns. The study group consisted of 212 university senior students aged between 20 and 28 years ( ̅ = 22.57, SD = 1.33). Sociometric Questions on Unemployment Anxiety, Career Adapt-Abilities Scale, and Career Calling Scale were used as data collection tool. As a result of hierarchical regression analysis, it was determined that career adapt-abilities, interest and control sub-dimensions negatively predicted unemployment concerns of university senior students, but the sub-dimensions of career aspiration were not a significant predictor of unemployment anxiety. The findings of the study were discussed and recommendations were made within the framework of the related literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 16, 2019 |
Submission Date | February 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)