Özel eğitim merkeze aldığı öğrencilerin bireysel farklılıkları nedeni ile özel eğitim öğretmenlerinin farklı alanlardan gelen uzmanlarla sıkça iş birliği kurmasını gerektiren bir alandır. Bu çalışmada özel eğitim öğretmeni adaylarının iş birliğine yönelik metaforik algıları ve oluşturdukları metaforların gerekçeleri incelenmiştir. Araştırmada 93 özel eğitim öğretmeni adayının iş birliğine yönelik oluşturduğu metaforlar ve metaforlarının gerekçeleri incelenmiştir. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından oluşturulan Metaforik Algı Anketi kullanılmıştır. Ankette “Özel eğitimde işbirliği…………gibidir,. Çünkü, ……” şeklinde yarı yapılandırılmış bir soru yer almıştır. Araştırma sonunda özel eğitm öğretmen adaylarının iş birliğinin yapısı, iş birliğine yönelik tehditler, işbirliğinin gereklilikleri, önemi, amacı olmak üzere toplam beş farklı temada 56 farklı metafor ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar alanyazında var olan çalışma sonuçları ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır.
Special education is a field that requires special education teachers to collaborate frequently with specialists from different fields due to the individual differences of the students. This study examined the metaphorical perceptions of preservice special education teachers about collaboration, as well as the reasons for the metaphors they created. The study examined metaphors created by 93 special education teachers prior to collaborating, and their reasons. Metaphoric Perception Survey, created by researchers, was used for data collection. The questionnaire has a semi-structured question such as “Collaboration in special education …………”. Because …… ". At the end of the study, the preservice special education teachers' structure in five different themes, the structure of the collaboration, the threats to collaboration, the requirements of the collaboration, the importance of the collaboration and the purpose of the collaboration.
Collaboration Special education Special education teacher Preservice teacher Metaphor Perception
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2021 |
Submission Date | September 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)