After Kyrgyzstan's entry into the Eurasian Economic Union, new business facilities and opportunities of reconstruction of productions were emerged. Current situation encourages the development of entrepreneurial potential which is the important power of development of economic and social development of newly industrialized countries. In this regard, it is important to measure the entrepreneurial tendencies of the growing new generation. In this study, determination of entrepreneurial tendencies of students who attend undergraduate studies and determination of effects of the socio-demographic and geographical characteristics on entrepreneurship is intended. The main population of the study is composed of Kyrgyz-Turkish Manas University Vocational School students. Non-parametric statistical tests were used in compiling the data. As the results of the statistical analyzes, significant relationships were found between the socio-demographic and geographical characteristics of entrepreneurship tendencies
Kırgızistan'ın Avrasya Ekonomik Birliğine girişi ile yeni iş imkânlarının ve üretimin yeniden yapılandırılma fırsatlarının yolu açılmıştır. Mevcut durum, yeni sanayileşmiş ülkelerde ekonomik ve sosyal gelişmenin önemli gücü olan girişimcilik potansiyelinin gelişimini teşvik etmektedir. Bu bakımdan, yeni yetişen neslin girişimcilik eğilimlerinin ölçülmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada, ön lisans eğitimine devam eden öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi, sosyo-demografik ve coğrafi özelliklerin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmanın ana grubunu Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Toplanan verilerin analizi parametrik olmayan testler ile değerlendirilmiştir. İstatistikler, analizler sonucu öğrencilerin sosyo-demografik ve coğrafi özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı ilişkiler elde edilmiştir
Other ID | JA64VH42PE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 5 |
MANAS Journal of Social Studies