This study aimed to adapt the Respect of Differences Scale to Kyrgyz culture. Exploratory factor analysis was made with the participants included 371 university students (Female 205, Male 166) attending Kyrgyz Turkish Manas University, confirmatory factor analysis was made with 244 university students as well. The Respect of Differences Scale developed by Öksüz and Güven (2012) was used to obtain data. SPSS 16.0 and AMOS 24.0 were used to analyze data. Research results show that Respect of Differences Scale Kyrgyz Form consists of 20 items with 4 factors and has acceptable goodness of fit as well. Cronbach’s Alpha is .717. Research results show that Respect of Differences Scale Kyrgyz Form is reliable and valid scale to measure respect of differences levels in Kyrgyz culture
Bu çalışmanın amacı Öksüz ve Güven (2012) tarafından geliştirilen Farklılıklara Saygı Ölçeği’ ni Kırgız kültürüne uyarlamaktır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesinde öğrenim gören 371 (205 Kadın, 166 Erkek) Kırgız öğrenci ile açımlayıcı faktör analizi, aynı üniversitede öğrenim gören 244 öğrenci ile de doğrulayıcı faktör analizi çalışması yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Öksüz ve Güven (2012) tarafından geliştirilmiş olan Farklılıklara Saygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 VE AMOS 24.0 paket istatistik yazılımları kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, Farklılıklara Saygı Ölçeği Kırgızca formu’ nun 20 maddeden oluşan 4 faktörlü bir yapı gösterdiğini, bu modelin kabul edilebilir bir uyum iyiliğine sahip olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre ölçeğin Cronbach Alpha katsayısının .717 olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları Farklılıklara Saygı Ölçeği Kırgız Formu’ nun Kırgız kültüründe bireylerin farklılıklara saygı düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir
Other ID | JA68EG98PE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Submission Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies