BibTex RIS Cite

THE HABIT OF USING SOCIAL MEDIA OF THE STUDENTS OF PUBLIC RELATIONS DEPARTMENT AT VOCATIONAL SCHOOLS: ORDU UNIVERSITY SAMPLE

Year 2017, Volume: 6 Issue: 2, 169 - 181, 01.04.2017

Abstract

With the globalization process in the world, the rapid change and transformation that occured in every field showed itself in the communication area as well. The development of communication technology enables people to communicate with each other more easily and quickly in media environments. Social media can generally be defined as the web sites that allows the users to share online news, photos, videos, texts and content with other users on the internet. Social networks such as facebook and twitter are the examples of the social media environment. Social media is being used by a lot of people like celebrities, politicians or ordinary people and they are able to share or discuss their ideas, suggest new ideas, come together and organize in a virtual environment. In this study, the habit of using social media of the students of Public Relations at Vocational Schools which are the important part of the Higher Education System will be examined. A questionaire will be applied to the students who are studying at the Public Relations department of Social Sciences Vocational School at Ordu University and their opinions about the social media and for what purposes they use it will be found out. As a result of the study, it has been observed that all of the students who participated in the research has been using the internet. We see that students use social media networks very often, in addition to using these media for information exchange, they are especially in those networks to have a nice time and spend their leisure time

References

  • A.Vural, B., Bat,M.(2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • Boyd, D.M., Ellison, N.B.(2007). Social Network Sites: Definition, History and Scholarship, Journal of Computer-Mediated ellison.html. 13(1),
  • http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd- Kahraman, M. Rakamlarla Sosyal Medya
  • http://www.muratkahraman.net/2009/12/rakamlarla-sosyal-medya-ve-2009.html. ve 2009. Erişim Tarihi:28.01.2016.
  • Kaymak, F. Sosyal Ağlar ve Halkla İlişkiler Yeni Fırsatlar ve Tehditler. Erişim Tarihi: 02.02.2016. http://www.academia.edu/1984005/SOSYAL AGLARIN HALKLA İLİŞKİLER ACISINDAN DEGERLENDİRİLMESİ FIRSATLAR VE TEHDİTLER
  • Kırık, A.M.(2013). Sosyal Medya Araştırmaları 1. İçinde A. Büyükarslan, A.M. Kırık (Ed.), Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Köseoğlu, Ö.(2006). Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları. İçinde B.Akıncı Vural (Ed.), Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurağ, İ. Sosyal Medya’nın Bireye Etkileri ve Toplumsal Hareketlerdeki Etkinliği. Erişim Tarihi: 26.02.2016. www.akademikperspektif.com/2014/11/29/sosyalmedyanın-bireye-etkileri-ve-toplumsal- hareketlerdeki-etkinliği
  • Onyecchi, G.C., Abeysinghe, G.(2009). Adaption of Web Based Collaboration Tools in The Enterprise: Challenges and Opportunities, In:CTTT, 15-16 December Dubai.
  • Sakallıoğlu, E. 2015’in Güncel Sosyal Medya ve İnternet İstatistikleri. Erişim Tarihi: 29.01.2016. www.teleperformance.com.tr/2015-guncel-sosyal-medya-istatistikleri-Blog-72
  • Tektaş, N.(2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, Tarih Okulu Dergisi, Yıl:7, Sayı: XVII, 851-870

Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde

Year 2017, Volume: 6 Issue: 2, 169 - 181, 01.04.2017

Abstract

Dünyada yaşanan küreselleşme süreciyle birlikte hemen hemen her alanda meydana gelen hızlı değişim ve dönüşüm iletişim alanında da kendini göstermiştir. İletişim teknolojilerinin gelişmesi, medya ortamlarında insanların birbirleriyle çok daha kolay ve hızlı bir şekilde ilişkiler kurmasına fırsat vermiştir. Bu iletişim ortamlarından birisi de; Facebook, Twitter gibi sosyal ağların olduğu sosyal medya ortamıdır. En genel tanımıyla sosyal medya; internet ortamındaki kullanıcıların diğer kullanıcılarla çevirim içi haber, fotoğraf, video, metin, içerik paylaşmasına imkan veren web siteleridir denilebilir. Sosyal medya; ünlü kişiler, devlet adamları, ya da sıradan insanlar gibi birçok insan tarafından kullanılmakta, insanlar bu ortamlarda fikirlerini paylaşabilmekte, tartışabilmekte yeni fikirler ortaya koymakta, sanal ortamda bir araya gelebilme, örgütlenebilme yoluna gidebilmektedir. Bu çalışmada yükseköğretim sisteminin önemli bir parçası olan meslek yüksekokullarındaki halkla ilişkiler programı öğrencilerinin sosyal medya kullanma alışkanlıkları incelenecektir. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler programlarında eğitim gören öğrenciler ile yapılacak bir anket çalışması ile iletişim alanında eğitim gören halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyayı hangi amaçla kullandıkları ve sosyal medya hakkındaki görüşleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin tümünün interneti kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerin sosyal medya ağlarını çok sık kullandıkları, bilgi alışverişi amacıyla bu mecraları kullanmanın yanında özellikle daha çok eğlence ve boş vakitlerini geçirmek için bu ortamlarda bulunduklarını görmekteyiz

References

  • A.Vural, B., Bat,M.(2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • Boyd, D.M., Ellison, N.B.(2007). Social Network Sites: Definition, History and Scholarship, Journal of Computer-Mediated ellison.html. 13(1),
  • http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd- Kahraman, M. Rakamlarla Sosyal Medya
  • http://www.muratkahraman.net/2009/12/rakamlarla-sosyal-medya-ve-2009.html. ve 2009. Erişim Tarihi:28.01.2016.
  • Kaymak, F. Sosyal Ağlar ve Halkla İlişkiler Yeni Fırsatlar ve Tehditler. Erişim Tarihi: 02.02.2016. http://www.academia.edu/1984005/SOSYAL AGLARIN HALKLA İLİŞKİLER ACISINDAN DEGERLENDİRİLMESİ FIRSATLAR VE TEHDİTLER
  • Kırık, A.M.(2013). Sosyal Medya Araştırmaları 1. İçinde A. Büyükarslan, A.M. Kırık (Ed.), Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Köseoğlu, Ö.(2006). Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları. İçinde B.Akıncı Vural (Ed.), Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurağ, İ. Sosyal Medya’nın Bireye Etkileri ve Toplumsal Hareketlerdeki Etkinliği. Erişim Tarihi: 26.02.2016. www.akademikperspektif.com/2014/11/29/sosyalmedyanın-bireye-etkileri-ve-toplumsal- hareketlerdeki-etkinliği
  • Onyecchi, G.C., Abeysinghe, G.(2009). Adaption of Web Based Collaboration Tools in The Enterprise: Challenges and Opportunities, In:CTTT, 15-16 December Dubai.
  • Sakallıoğlu, E. 2015’in Güncel Sosyal Medya ve İnternet İstatistikleri. Erişim Tarihi: 29.01.2016. www.teleperformance.com.tr/2015-guncel-sosyal-medya-istatistikleri-Blog-72
  • Tektaş, N.(2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, Tarih Okulu Dergisi, Yıl:7, Sayı: XVII, 851-870
There are 11 citations in total.

Details

Other ID JA36GD57FH
Journal Section Research Article
Authors

Cevit Yavuz This is me

Publication Date April 1, 2017
Submission Date April 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yavuz, C. (2017). Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 169-181.
AMA Yavuz C. Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde. MJSS. April 2017;6(2):169-181.
Chicago Yavuz, Cevit. “Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6, no. 2 (April 2017): 169-81.
EndNote Yavuz C (April 1, 2017) Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6 2 169–181.
IEEE C. Yavuz, “Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde”, MJSS, vol. 6, no. 2, pp. 169–181, 2017.
ISNAD Yavuz, Cevit. “Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6/2 (April 2017), 169-181.
JAMA Yavuz C. Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde. MJSS. 2017;6:169–181.
MLA Yavuz, Cevit. “Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 2, 2017, pp. 169-81.
Vancouver Yavuz C. Meslek Yüksekokulları Halkla İlişkiler Programı Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlığı: Ordu Üniversitesi Örneğinde. MJSS. 2017;6(2):169-81.

MANAS Journal of Social Studies