Sales have become one of the most important business functions in today's modern marketing understanding. Companies that want to increase their competitiveness in the market are developing new, effective sales techniques and strategies. Among these methods, online sales practices are among the techniques frequently applied by businesses in recent years. Online sales techniques are used in many sectors with the aim of being easy to reach the target market, low cost, advantages such as product, price and flexibility of diversification of promotion. The food and beverage sector, which grows day by day and rapidly increases in competition, is one of the sectors where online sales techniques are widely applied. As online sales techniques are in other sectors as well, it is useful to investigate this issue so that it can be explored, developed and utilized with more successful and innovative applications. From this point of view, the aim of this study is to determine the current situation of online sales techniques in food and beverage companies, to identify problems and to find solution to these problems. A research has been carried out on the online food sites in Turkic World countries by web content analysis method
Satış, günümüz modern pazarlama anlayışında ve yoğun rekabet ortamında en önemli işletme fonksiyonlarından birisi haline gelmiştir. Pazarda rekabet gücünü artırmak isteyen firmalar yeni ve etkili satış teknikleri ve stratejileri geliştirmektedirler. Bu yöntemler arasında online satış uygulamaları, işletmeler tarafından son yıllarda sıkça uygulanan teknikler arasındaki yerini almaktadır. Hedef pazara kolay ulaşılabilmesi, düşük maliyetli olması, zaman ve mekan sınırlamasının olmaması ve ürün, fiyat ve promosyon çeşitlendirme esnekliği gibi avantajlar sunması nedeni ile bir çok sektörde online satış teknikleri kullanılmaktadır. Her geçen gün büyüyen ve rekabetin hızla arttığı yiyecek içecek sektörü de online satış tekniklerinin yaygın olarak uygulandığı sektörlerden biridir. Online satış tekniklerinin diğer sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de geliştirilmesi ve daha başarılı ve yenilikçi uygulamalardan yararlanılabilmesi için konunun incelenmesinde yarar vardır. Bu noktadan hareketle, yiyecek içecek işletmelerinde online satış teknikleri ile ilgili mevcut durumun ortaya koyulması, sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara çözümlerin aranması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Türk Dünyası ülkelerinde online yemek siteleri üzerine web içerik analizi yöntemi ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir
Other ID | JA28TB35EU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |
MANAS Journal of Social Studies