Media is an important instrument for individuals and shaping the society, too. Therefore, study is designed to detect how students perceive media and express good and bad sides. Research was realized by participation of volunteer 92 high school students in Sakarya with qualitative method. Two different methods are used to collect data. Firstly, definition of media is described by students metaphorically, following an open ended question about benefits and negative sides of media was answered. At the results of the content analysis, students define the metaphors of media under four themes; edification/guidance, jazz up/providing benefit positively and lie/distortion/self-interest and waste of time/needlessness negatively. In addition to this, students find useful the media for releasing of agenda topics, learning, edification, prospecting, right notification, socialization and communication however they criticize negatively lie/deceptive edification, intervention to private life, partiality, evil guidance, health and communication problems. Following the searches status of media literacy course is suggested to change compulsory for eighth grade students instead of elective
Medya bireyler olduğu kadar, bireylerin içinde yaşadığı toplumu şekillendirmede de etkili önemli bir araçtır. Bu bağlamda öğrencilerin medyayı nasıl algıladıkları, iyi ve kötü yönlerini nasıl ifade ettiklerini belirlemek amacıyla araştırma desenlenmiştir. Nitel yöntemle gerçekleştirilen bu araştırma, Sakarya İli Merkezinde yer alaniki lisede öğrenim gören ve gönüllü olarak araştırmaya katılan toplam 92 lise öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki farklı yöntemle veri toplanmıştır. Öncelikli olarak metafor yolu ile öğrencilerden medya kavramını tanımlamaları, sonrasında açık uçlu soru şeklinde de medyanın sağladığı yararlar ile olumsuz yönlerini yazmaları istenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda öğrencilerin medyaya yönelik metaforları bilgi verme/rehberlik, hayata renk katma/fayda sağlama şeklinde olumlu ve yalan/çarpıtma/çıkarcılık ve zaman kaybı/gereksizlik şeklinde olumsuz yönde dört temada tanımladıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin medyayı gündemi duyurma, öğrenme, bilgi edinme, araştırma yapma, doğru haber verme, sosyalleşme, iletişim yönleriyle yararlı buldukları, buna karşın yalan/aldatıcı bilgi verme, özel hayata karışma, taraflı olma, kötüye yönlendirme, sağlık ve iletişim sorunları ile de olumsuz yönde eleştirdikleri bulunmuştur. Araştırma kapsamında temel öğretim döneminde (8.sınıf) yer alan seçmeli medya okuryazarlığı dersinin zorunlu olarak okutulması önerisinde bulunulmuştur
Other ID | JA34UA53YJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Submission Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies