BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri

Year 2018, Volume: 7 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2018

Abstract

Akademik işlerin günü gününe yapılmayarak ötelenmesi ya da bir başka ifadeyle sürece yayılmadan son ana bırakma davranışlarının sergilenmesi akademik başarının önündeki en büyük engellerden birisidir. Akademik erteleme olarak adlandırılan bu durum eğitim sistemini verimsiz kıldığı gibi elde edilen kazanımların niteliğini düşürmekte, bazen de engellemektedir. Bu yüzden bu araştırmada eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının akademik işlerin etkili bir şekilde yürütülebilmesine ilişkin çözüm önerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini İstanbul’daki iki büyük devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu ise çalışma evreninden küme örnekleme yöntemiyle seçilen 650 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 5 alt boyuttan ve toplam 31 maddeden oluşan Akademik İşlerin Ertelenmesine İlişkin Çözüm Önerileri Ölçeği kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 eğitim öğretim yılında araştırmacılar tarafından toplanmış ve verilerin analizinde betimsel istatistiklerle birlikte t testi, ANOVA ve Scheffe testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre : öğretmen adaylarının çözüm önerileri daha çok aktif olma/bireysellik ile yol gösterme noktalarında yoğunlaşmaktadır. Değişkenler açısından incelendiğinde : cinsiyet ve öğrenim gördükleri bölüm değişkeni öğretmen adaylarının çözüm önerilerinde farklılaşmaya yol açmazken, akademik başarı algıları ve sınıf değişkenleri anlamlı farklılaşmaya neden olmaktadır. Kendilerini daha başarılı olarak algılayanlar ve üst sınıflarda öğrenim görenler başarısız algılayanlara ve alt sınıflarda öğrenim görenlere oranla daha fazla aktif olma/bireysellik ve yol gösterme yönünde önerilerde bulunmaktadırlar.

Year 2018, Volume: 7 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2018

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

M. Celikoz This is me

Z. Seçer This is me

Publication Date October 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Celikoz, M., & Seçer, Z. (2018). Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
AMA Celikoz M, Seçer Z. Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri. MJSS. October 2018;7(4).
Chicago Celikoz, M., and Z. Seçer. “Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, no. 4 (October 2018).
EndNote Celikoz M, Seçer Z (October 1, 2018) Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 4
IEEE M. Celikoz and Z. Seçer, “Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri”, MJSS, vol. 7, no. 4, 2018.
ISNAD Celikoz, M. - Seçer, Z. “Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/4 (October 2018).
JAMA Celikoz M, Seçer Z. Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri. MJSS. 2018;7.
MLA Celikoz, M. and Z. Seçer. “Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 4, 2018.
Vancouver Celikoz M, Seçer Z. Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerin Ertelenmesi Sorununa Yönelik Çözüm Önerileri. MJSS. 2018;7(4).

MANAS Journal of Social Studies