Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının hoşgörü düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirilmesidir. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Yusuf Balasagun Kırgız Milli Üniversitesi ve Arabaev Kırgız Devlet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan toplam 432 öğretmen adayı oluşturmuştur. Katılımcıların 304’ü kız öğrencilerden 128’i ise erkek öğrencilerden oluşmuştur. Geçerlilik çalışmaları bağlamında geliştirilmekte olan ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve yapı geçerliğine bakılmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışması bağlamında ölçek maddeleri arasındaki tutarlılığı tespit edebilmek amacıyla Cronbach’ın α korelasyon katsayısı ve maddeler arası ilişki düzeyleri hesaplanmıştır. Ortaya çıkan faktörlerin her birine ait Crombach’s Alpha değerleri hesaplanmış, bu faktörler arasındaki korelasyona bakılmıştır. Buna göre ölçme aracının cronbach α değeri 0.865 olarak hesaplanmıştır. Test tekrar testyöntemiyle hesaplanan güvenirlik katsayıları ise her bir alt boyut için (0.67 - 0.85 : p
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |
MANAS Journal of Social Studies