Research Article
BibTex RIS Cite

#TikTokbannedmovement: Social Network Analysis on Twitter

Year 2022, Volume: 11 Issue: 1, 309 - 319, 31.01.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.935068

Abstract

With the social media applications used by many people in today's network societies, it has been possible to interact with and influence other users all over the world. Uses of social media include initiating or supporting a global activist movement. Especially under the word hashtag with a social or political claim, many hashtag activist movements are seen in order to raise awareness about a topic and to encourage discussion on the issue through social media. TikTok, a video sharing and social media platform, has become one of the most popular apps in the world. While the number of users of TikTok continues to increase significantly throughout the world, anti-TikTok formations have also started to come to the agenda. In this study, the campaign launched on Twitter against the TikTok application, which has an increasing number of users worldwide, is examined in the context of hashtag activism. Twitter is an important resource for data mining in terms of the size of its data.. I collected 4877 tweets containing "#tictocbanned" tag from twitter by using NodeXL gibi. Another finding is that there is little one-to-one interaction within the group with independent nodes and the emerging themes develop around individual discourses. In addition, all tweets were divided into themes within the scope of content analysis. 

References

  • 20 TikTok Statistics Marketers Need to Know: TikTok Demographics & Key Data, Mediakix, https://mediakix.com/blog/top-tik-tok-statistics-demographics/ (Erişim Tarihi:13.10.2020).
  • Aydoğmuş, H. (2020). Hindistan'dan Çin'e misilleme: TikTok yasaklandı. https://www.trthaber.com/haber/dunya/hindistandan-cine-misilleme-tiktok-yasaklandi-497544.html (Erişim tarihi:10.10.2020).
  • Aydın, B. O. (2019). Sosyal ağlarda sağlık iletişimi: lösemi konu ağındaki etkileyicilerin sosyal ağ analizi ile belirlenmesi. E-Kurgu, 27(3), 17-26.
  • Bakan, U. (2020). Sanat okullarının Twitter kullanım karakteristiklerine ilişkin bir sosyal ağ analizi perspektifi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 138-155.
  • Bosch, T. (2017). Twitter activism and youth in South Africa: the case of #RhodesMustFall. Information, Communication & Society, 20(2), 221-232 http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2016.1162829
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen belirlenmesi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chen, G. M., Pain, P. ve Barner, B. (2018). Hashtag feminism: Activism or slacktivism? Feminist Approaches to Media Theory and Research, 197-218. doi:10.1007/978-3-319-90838-0_14
  • Dijk, J. V. (2018). Ağ toplumu. İstanbul: Epilson Yayınevi.
  • Eraydın, G. (2019). Ağ toplumunda farkındalığa davet eden kitap: “İletişim gücü”. Etkileşim, 2(3). https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/711051
  • Eteman, F. S., Tüzüntürk, S. ve Gürsakal, N. (2014). NodeXL ile sosyal ağ analizi: #akademikzam örneği Conference: Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, Isparta.
  • Gannes, L. (2010). The Short and Illustrious History of Twitter #Hashtags. Gigaom. https://gigaom.com/2010/04/30/the-short-and-illustrious-history- of-twitter-hashtags/.
  • Gleason, B. (2013). #Occupy Wall Street: Exploring informal learning about a social movement on Twitter. American Behavioral Scientist, 57, 966-982.
  • Goswami, M. P. (2018). Social Media and Hashtag Activism. Liberty Dignity and Change in Journalism. Kanishka Publisher, 252-262.
  • Güngör, N. (2018). İletişime giriş. İstanbul: Siyasal Kitabevi.
  • Günyol, A. (2020). TikTok şimdi de ABD-Çin kavgasının göbeğinde. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/tiktok-simdi-de-abd-cin-kavgasinin-gobeginde-/1934401
  • Gürel, E. ve Nazlı, A. (2019). Dijital Aktivizm: Change.org kampanyaları üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(4), 187-206.
  • Hansen, D., Shneiderman, B. ve Smith, M. A. (2010). Analyzing social media networks with NodeXL: Insights from a connected world. Morgan Kaufmann.
  • Hürriyet (01.08.2020). Trump: TikTok uygulaması ABD sınırları içinde yasaklanacak
  • https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/trump-tiktok-uygulamasi-abd-sinirlari-icinde-yasaklanacak-41577757 (Erişim tarihi:20.10.2020).
  • http1 https://www.sikayetvar.com/tiktok/tiktok-uygulamasi-artik-kapatilsin (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http2 https://eksisozluk.com/tiktok-yasaklansin-kampanyasi--6023251) (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http3 https://www.imzakampanyam.com/TIKTOK-KAPATILSIN!-imza-kampanyasi (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http4 https://www.change.org/p/yarenn988-gmail-com-tiktok-ve-musically-uygulamaları-kapatılsın (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • htpp 5 https://wearesocial.com/digital-2020 (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • Kervankıran, I., Eteman, F. S. ve Çuhadar, M. (2018). Türkiye’de iç turizm hareketlerinin sosyal ağ analizi ile incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 29-50.
  • Kızılkaya, Y. M. ve Oğuzlar, A. (2017). Tweetlerin etkinliğinin sosyal ağlar ile irdelenmesi. U.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 135-150.
  • Krebs, V. E. (2002). Mapping networks of terrorist cells. Connections, 24(3), 43-52.
  • Kobak, K. ve Soğukdere, Ş. (2020). TikTok as a digital carnival place in a digital age. İçinde Rethinking Digital Communications Social Media & Visual Culture (Edt: Ö. Sayılgan ve A. İgit), 104-133, Ankara: Nobel Yayınları
  • Koleson, J. (2010). TikTok is on the clock, will democracy stop? SLU Law Journal Online, 45. https://scholarship.law.slu.edu/lawjournalonline/45
  • Lindgren, S. (2019). movement mobilization in the age of hashtag activism: Examining the challenge of noise, hate, and disengagement in the #metoo campaign. Policy & Internet, 11(4), 418-436. https://doi.org/10.1002/poi3.212
  • Mendes, K., Ringrose, J. ve Keller, J. (2018). #MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activis. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246.
  • Otte, E. ve Rousseau, R. (2002). Social network analysis: a powerful strategy, also for the ınformation sciences. Journal of Information Science, 28 (6).
  • Papuc, I. (2015). Data mining for predictive network analysis. data science central. https://www.datasciencecentral.com/profiles/blogs/data-mining-for-predictive-social- network- analysis. (Erişim Tarihi: 06.10.2020).
  • Sandoval-Almazan, R. ve Ramon Gil-Garcia, J. (2014). Towards cyberactivism 2.0? Understanding the use of social media and other information technologies for political activism and social movements. Government Information Quarterly, 31(3), 365–378. doi:10.1016/j.giq.2013.10.016
  • Sivitanides, M. ve Shah, V. (2011). The era of digital activism. Conference for Information Systems Applied Research, Wilmington North Carolina, USA.https://pdfs.semanticscholar.org/ebb2/38b876ccfaf461c3b829261936ef0f6fd33d.pdf.Sivitanides
  • Sotelo, A. (2016). Digital protest, hashtag ethnography, and the racial politics of social media in the United States. Race And The Dıgıtal Blog (3/11). https://scalar.usc.edu/works/race- and-the-digital/digital-protest-hashtag-ethnography-and-the-racial-politics-of-social-media-in-the-united-states
  • Tabassum, S., Pereira, S. F. F., Fernandes, S. ve Gama, J. (2018). Social network analysis: An overview. Wires, 8(5), https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/widm.1256
  • Tombleson, B. ve Wolf, K. (2017). Rethinking the circuit of culture: How participatory culture has transformed cross-cultural communication. Public Relations Review, 43(1), 14-25.
  • Torun, B.U. (2019). Sosyal Medyada #Hashtag Aktivizmi: #ALSIceBucketChallenge Örneği, Journal Smart, 5(16), 372-380.
  • Ünlü, D. G., Kuş, O. ve Göksu, O. (2020). Videolarda gerçek hayattaki gibi değilim, rol yapmaktayım: Tiktok kullanıcılarının benlik performansları üzerine bir inceleme. Intermedia International e-Journal, 7(12), 115-128.
  • Yıldız, B. (2019). Twitter istatistikleri (Güncel) https://www.brandingturkiye.com/twitter-istatistikleri-guncel/ (Erişim tarihi:20.10.2020).
  • Weimann, G. ve Masri, N. (2020). Research note: spreading hate on TikTok. Studies in Conflict & Terrorism, 1-14 https://doi.org/10.1080/1057610X.2020.1780027
  • Williams, S. (2016). #SayHerName: using digital activism to document violence against black women. Feminist Media Studies, 16(5), 922-925, DOI: 10.1080/14680777.2016.1213574
  • Wonneberger, A., Hellsten, K. R. ve Jacobs, H. J. S. (2020). Hashtag activism and the configuration of counterpublics: Dutch animal welfare debates on Twitter. Information, Communication & Society, 1-19. DOI: 10.1080/1369118X.2020.1720770
  • Xiong, Y., Cho, M. ve Boatwright, B. (2019). Hashtag activism and message frames among social movement organizations: Semantic network analysis and thematic analysis of Twitter during the #MeToo movement. Public Relations Review, 45(1), 10-23.
  • Yang, G. (2016). Narrative agency in hashtag activism: The case of #BlackLivesMatter. Media and Communication, 4(4), 13-17. https://doi.org/10.17645/mac.v4i4.692.
  • Yegen, C. (2014). Bir dijital aktivizm biçimi olarak slaktivizm: Change.org örneği. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 84-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/e- kiad/issue/49299/629878.
  • Yeygel-Çakır, S. (2017). Sosyal medyada dijital aktivist hareketler üzerine kuramsal bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 753-783.

#TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi

Year 2022, Volume: 11 Issue: 1, 309 - 319, 31.01.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.935068

Abstract

 Günümüz ağ toplumlarında birçok kişi tarafından kullanılan sosyal medya uygulamaları ile, dünyanın her yerindeki diğer kullanıcılarla etkileşime girebilmek ve onları etkilemek mümkün olmuştur. Sosyal medyanın kullanım alanları arasında küresel ölçekte bir aktivist hareketi başlatma ya da destekleme de yer almaktadır. Özellikle sosyal veya politik bir iddia ile hashtagli kelime altında, bir konu hakkında farkındalık yaratmak ve sosyal medya aracılığıyla konuya ilişkin tartışmayı teşvik etmek amacıyla birçok hashtag aktivist hareketi görülmektedir. Bir video paylaşım ve sosyal medya platformu olan TikTok, dünyadaki en popüler uygulamalardan biri haline gelmiştir. TikTok’un kullanıcı sayısı dünyanın genelinde önemli ölçüde artmaya devam ederken, TikTok karşıtı oluşumlar da gündeme gelmeye başlamıştır. Bu çalışmada dünya genelinde kullanıcı sayısı giderek artan TikTok sosyal ağ uygulaması karşıtı hareketlerin, Twitter’da hashtag aktivizmine dönüşmesi olgusundan hareketle, hashtagler üzerinden üretilen anlamların saptanması ve oluşan ağın büyüklüğünü ortaya koymayı amaçlamıştır. NodeXL programı ile Twitter içeriklerinden “#tictocbanned” etiketini içeren tweetler çekilmiş ve 4877 tweete ulaşılmıştır. Birbirinden bağımsız düğümler ile grup içerisinde birebir etkileşimin az olduğu ve çıkan temaların bireysel söylemler etrafında geliştiği elde edilen diğer bulgudur. Araştırma kapsamında ayrıca, tüm tweetler içerik analizi kapsamında temalar oluşturulmuştur.

References

  • 20 TikTok Statistics Marketers Need to Know: TikTok Demographics & Key Data, Mediakix, https://mediakix.com/blog/top-tik-tok-statistics-demographics/ (Erişim Tarihi:13.10.2020).
  • Aydoğmuş, H. (2020). Hindistan'dan Çin'e misilleme: TikTok yasaklandı. https://www.trthaber.com/haber/dunya/hindistandan-cine-misilleme-tiktok-yasaklandi-497544.html (Erişim tarihi:10.10.2020).
  • Aydın, B. O. (2019). Sosyal ağlarda sağlık iletişimi: lösemi konu ağındaki etkileyicilerin sosyal ağ analizi ile belirlenmesi. E-Kurgu, 27(3), 17-26.
  • Bakan, U. (2020). Sanat okullarının Twitter kullanım karakteristiklerine ilişkin bir sosyal ağ analizi perspektifi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 138-155.
  • Bosch, T. (2017). Twitter activism and youth in South Africa: the case of #RhodesMustFall. Information, Communication & Society, 20(2), 221-232 http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2016.1162829
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen belirlenmesi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chen, G. M., Pain, P. ve Barner, B. (2018). Hashtag feminism: Activism or slacktivism? Feminist Approaches to Media Theory and Research, 197-218. doi:10.1007/978-3-319-90838-0_14
  • Dijk, J. V. (2018). Ağ toplumu. İstanbul: Epilson Yayınevi.
  • Eraydın, G. (2019). Ağ toplumunda farkındalığa davet eden kitap: “İletişim gücü”. Etkileşim, 2(3). https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/711051
  • Eteman, F. S., Tüzüntürk, S. ve Gürsakal, N. (2014). NodeXL ile sosyal ağ analizi: #akademikzam örneği Conference: Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, Isparta.
  • Gannes, L. (2010). The Short and Illustrious History of Twitter #Hashtags. Gigaom. https://gigaom.com/2010/04/30/the-short-and-illustrious-history- of-twitter-hashtags/.
  • Gleason, B. (2013). #Occupy Wall Street: Exploring informal learning about a social movement on Twitter. American Behavioral Scientist, 57, 966-982.
  • Goswami, M. P. (2018). Social Media and Hashtag Activism. Liberty Dignity and Change in Journalism. Kanishka Publisher, 252-262.
  • Güngör, N. (2018). İletişime giriş. İstanbul: Siyasal Kitabevi.
  • Günyol, A. (2020). TikTok şimdi de ABD-Çin kavgasının göbeğinde. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/tiktok-simdi-de-abd-cin-kavgasinin-gobeginde-/1934401
  • Gürel, E. ve Nazlı, A. (2019). Dijital Aktivizm: Change.org kampanyaları üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(4), 187-206.
  • Hansen, D., Shneiderman, B. ve Smith, M. A. (2010). Analyzing social media networks with NodeXL: Insights from a connected world. Morgan Kaufmann.
  • Hürriyet (01.08.2020). Trump: TikTok uygulaması ABD sınırları içinde yasaklanacak
  • https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/trump-tiktok-uygulamasi-abd-sinirlari-icinde-yasaklanacak-41577757 (Erişim tarihi:20.10.2020).
  • http1 https://www.sikayetvar.com/tiktok/tiktok-uygulamasi-artik-kapatilsin (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http2 https://eksisozluk.com/tiktok-yasaklansin-kampanyasi--6023251) (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http3 https://www.imzakampanyam.com/TIKTOK-KAPATILSIN!-imza-kampanyasi (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • http4 https://www.change.org/p/yarenn988-gmail-com-tiktok-ve-musically-uygulamaları-kapatılsın (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • htpp 5 https://wearesocial.com/digital-2020 (Erişim tarihi: 09 Aralık 2020)
  • Kervankıran, I., Eteman, F. S. ve Çuhadar, M. (2018). Türkiye’de iç turizm hareketlerinin sosyal ağ analizi ile incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 29-50.
  • Kızılkaya, Y. M. ve Oğuzlar, A. (2017). Tweetlerin etkinliğinin sosyal ağlar ile irdelenmesi. U.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 135-150.
  • Krebs, V. E. (2002). Mapping networks of terrorist cells. Connections, 24(3), 43-52.
  • Kobak, K. ve Soğukdere, Ş. (2020). TikTok as a digital carnival place in a digital age. İçinde Rethinking Digital Communications Social Media & Visual Culture (Edt: Ö. Sayılgan ve A. İgit), 104-133, Ankara: Nobel Yayınları
  • Koleson, J. (2010). TikTok is on the clock, will democracy stop? SLU Law Journal Online, 45. https://scholarship.law.slu.edu/lawjournalonline/45
  • Lindgren, S. (2019). movement mobilization in the age of hashtag activism: Examining the challenge of noise, hate, and disengagement in the #metoo campaign. Policy & Internet, 11(4), 418-436. https://doi.org/10.1002/poi3.212
  • Mendes, K., Ringrose, J. ve Keller, J. (2018). #MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activis. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246.
  • Otte, E. ve Rousseau, R. (2002). Social network analysis: a powerful strategy, also for the ınformation sciences. Journal of Information Science, 28 (6).
  • Papuc, I. (2015). Data mining for predictive network analysis. data science central. https://www.datasciencecentral.com/profiles/blogs/data-mining-for-predictive-social- network- analysis. (Erişim Tarihi: 06.10.2020).
  • Sandoval-Almazan, R. ve Ramon Gil-Garcia, J. (2014). Towards cyberactivism 2.0? Understanding the use of social media and other information technologies for political activism and social movements. Government Information Quarterly, 31(3), 365–378. doi:10.1016/j.giq.2013.10.016
  • Sivitanides, M. ve Shah, V. (2011). The era of digital activism. Conference for Information Systems Applied Research, Wilmington North Carolina, USA.https://pdfs.semanticscholar.org/ebb2/38b876ccfaf461c3b829261936ef0f6fd33d.pdf.Sivitanides
  • Sotelo, A. (2016). Digital protest, hashtag ethnography, and the racial politics of social media in the United States. Race And The Dıgıtal Blog (3/11). https://scalar.usc.edu/works/race- and-the-digital/digital-protest-hashtag-ethnography-and-the-racial-politics-of-social-media-in-the-united-states
  • Tabassum, S., Pereira, S. F. F., Fernandes, S. ve Gama, J. (2018). Social network analysis: An overview. Wires, 8(5), https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/widm.1256
  • Tombleson, B. ve Wolf, K. (2017). Rethinking the circuit of culture: How participatory culture has transformed cross-cultural communication. Public Relations Review, 43(1), 14-25.
  • Torun, B.U. (2019). Sosyal Medyada #Hashtag Aktivizmi: #ALSIceBucketChallenge Örneği, Journal Smart, 5(16), 372-380.
  • Ünlü, D. G., Kuş, O. ve Göksu, O. (2020). Videolarda gerçek hayattaki gibi değilim, rol yapmaktayım: Tiktok kullanıcılarının benlik performansları üzerine bir inceleme. Intermedia International e-Journal, 7(12), 115-128.
  • Yıldız, B. (2019). Twitter istatistikleri (Güncel) https://www.brandingturkiye.com/twitter-istatistikleri-guncel/ (Erişim tarihi:20.10.2020).
  • Weimann, G. ve Masri, N. (2020). Research note: spreading hate on TikTok. Studies in Conflict & Terrorism, 1-14 https://doi.org/10.1080/1057610X.2020.1780027
  • Williams, S. (2016). #SayHerName: using digital activism to document violence against black women. Feminist Media Studies, 16(5), 922-925, DOI: 10.1080/14680777.2016.1213574
  • Wonneberger, A., Hellsten, K. R. ve Jacobs, H. J. S. (2020). Hashtag activism and the configuration of counterpublics: Dutch animal welfare debates on Twitter. Information, Communication & Society, 1-19. DOI: 10.1080/1369118X.2020.1720770
  • Xiong, Y., Cho, M. ve Boatwright, B. (2019). Hashtag activism and message frames among social movement organizations: Semantic network analysis and thematic analysis of Twitter during the #MeToo movement. Public Relations Review, 45(1), 10-23.
  • Yang, G. (2016). Narrative agency in hashtag activism: The case of #BlackLivesMatter. Media and Communication, 4(4), 13-17. https://doi.org/10.17645/mac.v4i4.692.
  • Yegen, C. (2014). Bir dijital aktivizm biçimi olarak slaktivizm: Change.org örneği. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 84-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/e- kiad/issue/49299/629878.
  • Yeygel-Çakır, S. (2017). Sosyal medyada dijital aktivist hareketler üzerine kuramsal bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 753-783.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kadriye Kobak 0000-0003-4909-416X

Early Pub Date January 31, 2022
Publication Date January 31, 2022
Submission Date May 9, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Kobak, K. (2022). #TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 309-319. https://doi.org/10.33206/mjss.935068
AMA Kobak K. #TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi. MJSS. January 2022;11(1):309-319. doi:10.33206/mjss.935068
Chicago Kobak, Kadriye. “#TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11, no. 1 (January 2022): 309-19. https://doi.org/10.33206/mjss.935068.
EndNote Kobak K (January 1, 2022) #TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 1 309–319.
IEEE K. Kobak, “#TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi”, MJSS, vol. 11, no. 1, pp. 309–319, 2022, doi: 10.33206/mjss.935068.
ISNAD Kobak, Kadriye. “#TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11/1 (January 2022), 309-319. https://doi.org/10.33206/mjss.935068.
JAMA Kobak K. #TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi. MJSS. 2022;11:309–319.
MLA Kobak, Kadriye. “#TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 11, no. 1, 2022, pp. 309-1, doi:10.33206/mjss.935068.
Vancouver Kobak K. #TikTokkapansın Hareketi: Twitter’da Sosyal Ağ Analizi. MJSS. 2022;11(1):309-1.

MANAS Journal of Social Studies