Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimde öğretmenlerin coğrafya konularının öğretimine ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımları içerisinde yer alan durum çalışması deseni ile tasarlanan bu çalışma 24 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri demografik bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi eğitimde öğretmenlerin coğrafya konularının öğretimini önemsediği ve coğrafyayı daha çok fiziki coğrafya konuları bağlamında algıladıkları ve ele aldıkları ifade edilebilir. Bu anlamda çocukların çoğunlukla kendilerini konumlandırma, mekânı algılama ve gözlem yapmak suretiyle çevreleriyle ilişki kurma noktasında coğrafi becerileri kazanmaları gerektiğini belirtmişlerdir. Aynı zamanda bunlar büyük oranda kazandırılmasında güçlük çekilen coğrafi konular olarak da ifade edilmektedir. Bunun yanında öğretmenlerin bu dönemde coğrafya öğretimini daha çok iklim olayları, doğal afetler ve Türkiye’de yetiştirilen tarım ürünleri çerçevesinde gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, öğretmenlerin yöntem ve teknikler olarak büyük oranda çevre gezisi, deney ve drama kullandıkları görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | July 31, 2022 |
Publication Date | July 26, 2022 |
Submission Date | October 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies