Bu araştırmada Kırgızistan’da uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelindeki araştırmanın örnekleminde 3818 öğretmen bulunmaktadır. Çalışmanın verileri 2021-2022 eğitim öğretim yılında “Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek, Uzaktan Eğitimin Avantajları ve Uzaktan Eğitimin Sınırlılıkları adlı iki faktörden oluşmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenler uzaktan eğitimin sınırlılıklarının, avantajlarına göre daha fazla olduğunu düşünmektedir. Katılımcıların uzaktan eğitimin avantajları ile ilgili tutumları cinsiyete, kıdeme ve eğitim durumuna göre farklılaşmamakta; ancak branşa, kendine ait bilgisayar sahibi olma durumuna, internet bağlantısı sahibi olma durumuna, günlük internet kullanma süresine, uzaktan eğitim uygulamalarına katılma durumuna ve zorluk yaşama durumuna göre farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin uzaktan eğitimin sınırlılıkları ile ilgili tutumları branşa, kıdeme, eğitim durumuna, kendine ait bilgisayar sahibi olma durumuna, internet bağlantısı sahibi olma durumuna, günlük internet kullanma süresine ve uzaktan eğitim uygulamalarına katılma durumuna göre farklılaşmamakta; cinsiyete ve zorluk yaşama durumuna göre farklılaşmaktadır. Enformatik öğretmenleri, Kendine ait bilgisayarı olan öğretmenler, internet bağlantısı sahibi olan öğretmenler, interneti günlük 5-10 saat kullanan öğretmenler, uzaktan eğitim uygulamalarına katılan öğretmenler ve uzaktan eğitim sürecinde zorluk yaşamayan öğretmenler uzaktan eğitimin avantajları konusunda daha olumlu tutuma sahiptir. Kadın öğretmenler ve uzaktan eğitim sürecinde zorluk yaşayan öğretmenler uzaktan eğitimin sınırlılıkları konusunda daha olumsuz tutuma sahiptirler. Yukarıdaki sonuçlar dikkate alındığında, öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmenlerin gelişimlerine yönelik olumlu etkilerinin de olduğu görülmektedir. Bundan dolayı uzaktan eğitim etkinliklerinin ve öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini daha fazla kullanacakları ortamların oluşturulması önerilebilir.
KTMU-BAP2021.SB.02
This study has investigated teachers’ attitudes toward distance education in Kyrgyzstan. It is based on survey research and the sample has included 3818 teachers. The data of the study were collected with the "Distance Education Attitude Scale" in the 2021-2022 academic year. The scale has revealed two factors which are the advantages and disadvantages of distance education. The data have been analyzed with descriptive analysis, t-test and ANOVA. According to the teachers’ opinion disadvantages of distance education prevail over its advantages. The participants’ attitudes toward distance education have not differed as to their sex, seniority, and educational status. However, it has differed according to the branch, having their own computer, having an internet connection, daily internet usage time, participating in distance education applications, and experiencing difficulties. Teachers' attitudes towards the limitations of distance education have not differed according to the branch, seniority, educational status, having their own computer, having an internet connection, daily internet usage time and participating in distance education applications. However, it has differed according to sex and the fact of experiencing difficulties. Information technologies teachers, teachers who have computers, teachers who have an internet connection, teachers who use the internet 5-10 hours daily, and teachers who participate in distance education applications have a positive attitude regarding the advantages of the distance education. Female teachers and teachers who have difficulties in the process of distance education have a negative attitude regarding the limitations of distance education. Considering the abovementioned results, it is seen that the activities carried out in the distance education process for teachers also have positive effects on their professional development. Therefore, it can be suggested to create environment where distance education activities and teachers will use information and communication technologies more.
KTMU-BAP2021.SB.02
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | KTMU-BAP2021.SB.02 |
Early Pub Date | July 31, 2022 |
Publication Date | July 26, 2022 |
Submission Date | April 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies