Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma modeli şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde müzik eğitimi alanında “ukulele” çalgı eğitimini alan öğrenciler (n=51) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgilerin analizi için yüzde (%) ve frekans (f) değerlerine bakılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ikili karşılaştırmalı değişkenlerde Mann-Whitney U testi, ikiden fazla karşılaştırmalı değişkenlerde ise Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının orta düzeyde olduğu ve çalışmaya değer verme, ilgi ve istek, çalışmaya hazırlık boyutu, zamanı doğru kullanma ve düzenli çalışma alt boyutlarında anlamlı olarak farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Fakat okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları diğer demografik özelliklere göre anlamlı olarak değişmediği belirlenmiştir.
“Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Kafkas Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Kurulu’nun 07.06.2023 tarih ve 46 sayılı toplantısında alınmıştır.
References
Aka, A. K. (2019). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Doğu Anadolu örneği (Yüksek Lisans Tezi) Atatürk
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
Akbulut, E. (2017). Okul öncesi müzik eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Akgül, D. (1997). Anadolu güzel sanatlar liseleri keman eğitimi sürecinin analizi yorumlanması ve öneriler (Yüksek Lisans Tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
Aksu C. ve Kurtuldu, M. K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. The Journal of International Educational Sciences, 2(4),
200-213.
Albayrak, C. ve Bulut, D. (2020). Güzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının karşılaştırılması, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, (9)26, 159-
179
Albayrak, C. (2020). Güzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çalgı performansı öz yeterlik inancına etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Ondokuz Mayıs
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
Aral, N., Kandır, A., Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul.
Babacan, E., Yüksel, G, Küçükosmanoğlu, O. & Babacan, M. D. (2017). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Konya ili örneği). Eğitim ve
Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 464-474.
Barlık, M. O. (2020). Müzik öğretmeni adaylarının çalgı dersine yönelik motivasyonları ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları (Yüksek Lisans Tezi), Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Van.
Başer, F. A. (2004). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 1–10.
Bay, E., Tuğluk, M., ve Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 223-234.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
Coşkuner, S. (2007). Türkiye’de Anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi), Gazi
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Coşkun-Şentürk, G., Kapçak, G. ve Kapçak-Işıksungur, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim
Fakültesi Dergisi, 15(1), 1232-1255.
Çilden, Ş. (2003). Çalgı eğitiminde nitelik sorunları, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirisi (30-31 Ekim 2003), İnönü Üniversitesi, Malatya, s. 297-302.
Dalkıran, E. (2011). 5-6 Yaş grubu anaokulu öğrencilerinin ritmik bellek, ritmik algılama ve uygulama becerilerinin ölçülmesi. E-Journal of New WorldnSciences Academy, 6(2), 279–289.
Demirbaş, S. F. (2022). Müzik eğitimi ana bilim dallarında çalıştıran klasik gitar öğrencilerinin çalma çalışmasının sonucunun incelenmesi (Yüksek lisans tezi) Niğde Ömer Halisdemir
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
Eren, O. (2011). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Gülüm, O. ve Parasız, G. (2017). Öğrencilerin haftalık keman çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 31, 1045-1075.
Hotaman, D. (2009), Bazı kişisel değişkenlerin öğrencilerin bağımsız, bir partnerle ve bir grupla çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin araştırılması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6.
Kar, H. (2021). Müzik öğretmeni adaylarının çalgı çalışma alışkanlıkları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31.Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kement, Ö. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
İstanbul.
Kolbaşı, G. (2019). Müzik öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik
Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 27-42. DOI: 10.5578/amrj.67930
Konakçı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, (Yüksek Lisans
Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Kurtuldu, M. K. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano çalma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 85-95.
Küçükosmanoğlu, H. O., Babacan, E., Babacan M. D. ve Yüksel, G. (2017). Müzik eğitiminde bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ölçek geliştirme çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpek Yolu Özel Sayısı), 2350-2367.
MEB. (2014). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Vize Yayıncılık.
Memiş, A. (2005). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumlarının incelenmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Mete, M. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı öz-yeterlilikleri ile çalgı performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi, Eğitim
Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
Moray, E. (2003). Üniversite müzik öğrencilerinin çalgı çalışma tutum ve alışkanlıklarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Oğuzkan, F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü (2.baskı), Ankara Üniversitesi Basımevi.
Omaç, E. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö. Şahin, F. T., Kandır, A. (2003). Müziğin Okul öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık, 1.Baskı. Ankara
Önder, C. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı klasik gitar öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 57-63.
Özmenteş, S. (2008). Çalgı eğitiminde öz-düzenlemeli öğrenme taktikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 157-175. Erişim adresi: http://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd
Piji-Küçük, D. ve Kar, H. (2021). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları. Kesit Akademi Dergisi, 7 (28), 402-432.
Sekman, M. (2013). Başarı üniversitesi (35. Baskı), İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
Sığırtmaç, A. (2005). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9), 30–39.
Sünbül, A. M. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri (6.baskı), Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Tan, H. (2005). Verimli ders çalışma ve hayata hazırlanma, İstanbul: Alkım Yayınevi.
Telman, N. (1998). Etkin öğrenme yöntemleri (2.baskı), Epsilon Yayıncılık.
Toy, A. (2019). Güzel sanatlar fakültesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano çalışma alışkanlıklarını etkileyen faktörler (Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Kocaeli.
Tümkaya, Y., ve Bal, L. (2006). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi, 15(2), 313-326.
Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. (2. Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitimin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025–1034.
Widerman, M.S. (2013). Study Habits and Music: How They Affect Attention and Academic Performance, Master Thesis, George Mason University, USA.
Yıldız, G. (2019). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
YÖK. (2023). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-OgretmenYetistirme-Lisans-Programlari/Okul_Oncesi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
(10.01.2023 tarihinde alınmıştır.)
Investigation of Pre-School Teacher Candidates' Instrument Working Habits: Ukulele Example
Year 2024,
Volume: 13 Issue: 3, 853 - 867, 08.07.2024
In this study, it was aimed to examine the individual instrument study habits of pre-school teacher candidates according to various variables. The research was designed as a descriptive survey and causal comparison model. The study group consisted of students (n=51) who received “ukulele” instrument training in the field of music education in the 2021-2022 academic year in the Department of Preschool Education of the Faculty of Education of Kafkas University. As data collection tools was used “Individual Instrument Study Habits Scale”. In the analysis of the data, the percentage (%) and frequency (f) values were checked for the analysis of personal information. In the analysis of the data, Mann-Whitney U test was used for pairwise comparative variables and Kruskal Wallis H test was used for more than two comparative variables. As a result of the research, it was determined that preservice preschool teachers' individual instrument study habits were at a moderate level and showed significant differences in the sub-dimensions of valuing study, interest and desire, preparation for study, using time correctly and regular study. However, it was concluded that the individual instrument study habits of the pre-school teacher candidates did not change significantly in other demographic characteristics.
Aka, A. K. (2019). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Doğu Anadolu örneği (Yüksek Lisans Tezi) Atatürk
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
Akbulut, E. (2017). Okul öncesi müzik eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Akgül, D. (1997). Anadolu güzel sanatlar liseleri keman eğitimi sürecinin analizi yorumlanması ve öneriler (Yüksek Lisans Tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
Aksu C. ve Kurtuldu, M. K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. The Journal of International Educational Sciences, 2(4),
200-213.
Albayrak, C. ve Bulut, D. (2020). Güzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının karşılaştırılması, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, (9)26, 159-
179
Albayrak, C. (2020). Güzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çalgı performansı öz yeterlik inancına etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Ondokuz Mayıs
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
Aral, N., Kandır, A., Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul.
Babacan, E., Yüksel, G, Küçükosmanoğlu, O. & Babacan, M. D. (2017). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Konya ili örneği). Eğitim ve
Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 464-474.
Barlık, M. O. (2020). Müzik öğretmeni adaylarının çalgı dersine yönelik motivasyonları ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları (Yüksek Lisans Tezi), Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Van.
Başer, F. A. (2004). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 1–10.
Bay, E., Tuğluk, M., ve Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 223-234.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
Coşkuner, S. (2007). Türkiye’de Anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi), Gazi
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Coşkun-Şentürk, G., Kapçak, G. ve Kapçak-Işıksungur, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim
Fakültesi Dergisi, 15(1), 1232-1255.
Çilden, Ş. (2003). Çalgı eğitiminde nitelik sorunları, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirisi (30-31 Ekim 2003), İnönü Üniversitesi, Malatya, s. 297-302.
Dalkıran, E. (2011). 5-6 Yaş grubu anaokulu öğrencilerinin ritmik bellek, ritmik algılama ve uygulama becerilerinin ölçülmesi. E-Journal of New WorldnSciences Academy, 6(2), 279–289.
Demirbaş, S. F. (2022). Müzik eğitimi ana bilim dallarında çalıştıran klasik gitar öğrencilerinin çalma çalışmasının sonucunun incelenmesi (Yüksek lisans tezi) Niğde Ömer Halisdemir
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
Eren, O. (2011). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Gülüm, O. ve Parasız, G. (2017). Öğrencilerin haftalık keman çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 31, 1045-1075.
Hotaman, D. (2009), Bazı kişisel değişkenlerin öğrencilerin bağımsız, bir partnerle ve bir grupla çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin araştırılması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6.
Kar, H. (2021). Müzik öğretmeni adaylarının çalgı çalışma alışkanlıkları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31.Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kement, Ö. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
İstanbul.
Kolbaşı, G. (2019). Müzik öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik
Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 27-42. DOI: 10.5578/amrj.67930
Konakçı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, (Yüksek Lisans
Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Kurtuldu, M. K. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano çalma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 85-95.
Küçükosmanoğlu, H. O., Babacan, E., Babacan M. D. ve Yüksel, G. (2017). Müzik eğitiminde bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ölçek geliştirme çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpek Yolu Özel Sayısı), 2350-2367.
MEB. (2014). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Vize Yayıncılık.
Memiş, A. (2005). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumlarının incelenmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Mete, M. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı öz-yeterlilikleri ile çalgı performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi, Eğitim
Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
Moray, E. (2003). Üniversite müzik öğrencilerinin çalgı çalışma tutum ve alışkanlıklarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Oğuzkan, F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü (2.baskı), Ankara Üniversitesi Basımevi.
Omaç, E. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö. Şahin, F. T., Kandır, A. (2003). Müziğin Okul öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık, 1.Baskı. Ankara
Önder, C. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı klasik gitar öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 57-63.
Özmenteş, S. (2008). Çalgı eğitiminde öz-düzenlemeli öğrenme taktikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 157-175. Erişim adresi: http://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd
Piji-Küçük, D. ve Kar, H. (2021). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları. Kesit Akademi Dergisi, 7 (28), 402-432.
Sekman, M. (2013). Başarı üniversitesi (35. Baskı), İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
Sığırtmaç, A. (2005). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9), 30–39.
Sünbül, A. M. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri (6.baskı), Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Tan, H. (2005). Verimli ders çalışma ve hayata hazırlanma, İstanbul: Alkım Yayınevi.
Telman, N. (1998). Etkin öğrenme yöntemleri (2.baskı), Epsilon Yayıncılık.
Toy, A. (2019). Güzel sanatlar fakültesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano çalışma alışkanlıklarını etkileyen faktörler (Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Kocaeli.
Tümkaya, Y., ve Bal, L. (2006). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi, 15(2), 313-326.
Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. (2. Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitimin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025–1034.
Widerman, M.S. (2013). Study Habits and Music: How They Affect Attention and Academic Performance, Master Thesis, George Mason University, USA.
Yıldız, G. (2019). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
YÖK. (2023). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-OgretmenYetistirme-Lisans-Programlari/Okul_Oncesi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
(10.01.2023 tarihinde alınmıştır.)
There are 50 citations in total.
Details
Primary Language
Turkish
Subjects
Teacher Education and Professional Development of Educators
Yılmaz, H. (2024). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(3), 853-867. https://doi.org/10.33206/mjss.1319255
AMA
Yılmaz H. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği. MJSS. July 2024;13(3):853-867. doi:10.33206/mjss.1319255
Chicago
Yılmaz, Hüseyin. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13, no. 3 (July 2024): 853-67. https://doi.org/10.33206/mjss.1319255.
EndNote
Yılmaz H (July 1, 2024) Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13 3 853–867.
IEEE
H. Yılmaz, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği”, MJSS, vol. 13, no. 3, pp. 853–867, 2024, doi: 10.33206/mjss.1319255.
ISNAD
Yılmaz, Hüseyin. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13/3 (July 2024), 853-867. https://doi.org/10.33206/mjss.1319255.
JAMA
Yılmaz H. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği. MJSS. 2024;13:853–867.
MLA
Yılmaz, Hüseyin. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 13, no. 3, 2024, pp. 853-67, doi:10.33206/mjss.1319255.
Vancouver
Yılmaz H. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği. MJSS. 2024;13(3):853-67.