Bu araştırmada, öğretmen çocuklarının perspektifinden eğitim fakültelerinin tercih nedenleri, beklentileri ve karşılaştıkları durumlar incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum deseni ile yürütülen çalışmaya, 20 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen çocukları eğitim fakültelerini idealist nedenler, kişisel ilgi, kariyer perspektifi, ailevi ve ekonomik faktörlerden dolayı tercih etmektedir. Fakültelerden beklentileri arasında nitelikli ve uygulamalı eğitim, kişisel ve mesleki gelişim desteği, kariyer rehberliği, çağdaş yaklaşımlar ve destekleyici sosyal çevre yer almaktadır. Katılımcılar, eğitim süreçlerinde teknoloji kullanımındaki yetersizlikler, akademik-idari sorunlar, sosyal ve kişisel deneyimler ile fiziki altyapı eksikliklerinden kaynaklanan zorluklarla karşılaştıklarını belirtmiştir. Bununla birlikte, motivasyonlarını artıran sosyal bağlantılar ve mesleki farkındalık gibi pozitif deneyimler de yaşamışlardır. Sonuçlar, öğretmen yetiştirme programlarının uygulamalı eğitim ve inovatif yaklaşımlarla zenginleştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, dijital teknolojilerin entegrasyonu ve öğretmen adaylarına yönelik kariyer destek hizmetlerinin artırılması önerilmektedir. Bu bağlamda, eğitim fakültelerinin mevcut yapısının yeniden yapılandırılması, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerinin desteklenmesi ve eğitim-öğretim kalitesinin yükseltilmesi açısından stratejik bir önem arz etmektedir. Bu çalışma, öğretmen çocuklarının eğitim fakültelerine yönelik tercihleri, beklentileri ve deneyimlerini çok boyutlu bir perspektifle inceleyerek, öğretmen yetiştirme politikalarının iyileştirilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı düzeyde özgün katkılar sunmayı amaçlamaktadır.
“Öğretmen çocuklarının gözüyle eğitim fakülteleri” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Etik Kurulu, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 13.06.2024 tarih ve 09/09 sayılı kararıyla alınmıştır.
Araştırmanın hedef kitlesi olan öğretmen çocuklarının ebeveynleri olan öğretmenlerimize teşekkür ederim.
In this study, the reasons for choosing faculties of education, expectations, and encountered experiences are examined from the perspective of children of teachers. The research was conducted using a qualitative case study design, and 20 prospective teachers participated. According to the findings, children of teachers prefer faculties of education due to idealistic reasons, personal interest, career perspectives, as well as familial and economic factors. Their expectations from these faculties include high-quality and practical education, support for personal and professional development, career guidance, contemporary approaches, and a supportive social environment. Participants stated that during their education, they faced challenges such as insufficient use of technology, academic and administrative problems, personal and social difficulties, and inadequate physical infrastructure. However, they also reported positive experiences that increased their motivation, such as social connections and increased professional awareness. The results emphasize the need to enrich teacher training programs through practical education and innovative approaches. Furthermore, the integration of digital technologies and the enhancement of career support services for prospective teachers are recommended. In this context, restructuring the current framework of faculties of education is strategically important for supporting the professional development of teacher candidates and improving the quality of education. This study aims to provide original theoretical and practical contributions to the improvement of teacher training policies by examining the preferences, expectations, and experiences of children of teachers toward faculties of education from a multidimensional perspective.
During the writing process of the study “Faculties of Education through the Eyes of Teachers' Children” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation. In addition, permission was obtained from the Çanakkale Onsekiz Mart University Graduate Education Institute Ethics Committee, Scientific Research and Publication Ethics Committe (Date: 13/06/2024 and Decision no: 09/09) to conduct the research.
I would like to thank our teachers, who are the parents of teacher children, who are the target group of the research.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 23, 2025 |
| Publication Date | October 23, 2025 |
| Submission Date | March 2, 2025 |
| Acceptance Date | April 10, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: Eğitim Bilimleri Ek Sayısı |
MANAS Journal of Social Studies