Karar verme sürecinin merkezi, ilgili bilimsel bilginin eleştirel bir incelemesidir. Sosyobilimsel tartışma bağlamında bir karar verirken, bilimsel bilgiyi diğer bilgilerle bütünleştirmeyi ve çeşitli alternatiflerin doğasında bulunan değerleri açıklığa kavuşturmayı içerir (Aikenhead, 1985). Genellikle bilimsel olarak okuryazar öğrencilerin karar vermesi gereken konulara örnek olarak verilen küresel ısınma, genetiği değiştirilmiş organizmalar ve nükleer santraller gibi sorunlar, genellikle hem bilim topluluğu hem de daha geniş toplum içindeki çatışmalarla karakterize edilen problemlerdir. Gelecek toplumun bir üyesi olan öğrencilerin, çatışmayla karakterize edilen bir iklimde, sosyobilimsel konular hakkında kararlar almaları istenir. Elektronik atık konusunu inceleyen çalışmaların literatürde az olması ve bir senaryoya bağlı etik açıdan karar verme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesinin alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları incelendiğinde öğrencilerin sosyobilimsel bir konu olan e-atık konusuna yönelik bilgi düzeylerinin senaryo ile oluşturulduğu fakat karar verme becerilerinde düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun okuduğunu anlama becerileriyle ilişkili olduğu belirlenmiştir. E-atık konusu ve diğer sosyobilimsel konuların öğretim programına dahil edilmesinin toplumun bir üyesi olan öğrencilerin gelecekte karar vermelerine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7 |
.