Yenilenebilir enerji, insan hayatında her geçen gün daha fazla önem taşımaktadır. Bu nedenle bu konu eğitim araştırmalarına da konu olmakta ve özellikle fen eğitimi ile ilgili öğretim programı ve ders kitaplarında yer almaktadır. Yenilenebilir enerji eğitimi araştırmalarının giderek artması, ilgili çalışmaların birlikte değerlendirildiği yeni bilimsel araştırmaların yapılmasını gerektirmektedir. Bu alanda gerçekleştirilen yurt içi eğitim araştırmalarının topluca ele alındığı bir çalışmanın literatürde yer almaması nedeni ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yenilenebilir enerji eğitimi ile ilgili araştırmalar tespit edilmiş ve yöntemsel özellikler bakımından incelenmiştir. İlgili araştırmaların incelenmesi sürecinde, çalışmaların yayımlanan yılı, veri toplama tekniği, felsefi temeli, veri özelliği, veri toplama zamanı, kullanılan istatiksel işlemler ve hedef kitlesi için betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Yenilenebilir enerji eğitimi ile ilgili olarak 2010 ile 2020 yılları arasında gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar söz konusu kriterlere göre gruplandırılmıştır. Araştırmalar sonucunda ilgili bilimsel çalışmaların en çok 2018 yılında gerçekleştirildiği; çalışmalarda genellikle nicel yöntem, birincil kaynak ve anlık veri toplamanın benimsendiği; istatistiksel işlemlerden ise parametrik olanlarının kullanıldığı saptanmıştır. İlgili araştırmalarda boylamsal nitelikli çalışmanın yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın araştırmacılara, öğretmenlere ve bu alana ilgi duyan yetişkinlere yenilenebilir enerji eğitimine genel bir bakış açısı sunması ve ilgili bilimsel araştırmalara yol gösterici olması beklenmektedir.
Yenilenebilir Enerji Betimsel Tarama Fen Eğitimi Eğitim Araştırmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7 |
.