Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeylerinin belirlenmesi ve bunun cinsiyet, sınıf, genel akademik ortalama, ailenin aylık geliri, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre değişiminin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü katılım sağlayan 349 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Lee ve Kwak (2012) tarafından geliştirilen, Kayıhan ve Arslan (2016) tarafından Türk kültürüne uyarlaması yapılan “Duygusal Zekâ Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra, genel akademik ortalaması 2.51-3.00 ve 3.01-3.50 arası olan öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeylerinin genel akademik ortalaması 2.50 ve altı olan öğretmen adaylarınınkine kıyasla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, sınıf, ailenin aylık geliri, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu değişkenleri açısından öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeylerinin anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 8 |
.