Review
BibTex RIS Cite

EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN YILDIRMA (MOBBİNG)

Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 79 - 87, 30.06.2022

Abstract

Eğitim kurumları ülkenin geleceğinin inşasında önemli yer tutan kurumlar içerisinde yer almaktadır. Çalışma alanlarında öğretmenlerin verimli olabilmeleri için çalışma alanlarında olumsuz davranışlarla karşılaşmaması önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmada eğitim kurumlarına yönelik yapılan yıldırma tezlerinin sonuçlarına değinilerek, yaşanılan süreçler ile ilgili bilgiler edinilmeyi çalışılmıştır. Örneklemde yer alan ve farklı öğretmenlik dallarında çalışan çeşitli demografik özelliklerine sahip öğretmenlerin yıldırıcı davranışlarına uğrama düzeyleri genel anlamda düşük oranlarda olduğu söylenebilir. Buna karşın düşük oranda da olsa uğranılan yıldırıcı davranışların genellikle yaşları daha küçük olan, mesleğe yeni başlamış daha tecrübesiz olan ve/veya eğitim seviyesinin lisansüstü düzeylerinde olan öğretmenlerin daha fazla bu tarz davranışlarla karşı karşıya kalındığı belirtilmektedir. Ayrıca kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışan örneklemdeki öğretmenlerin; sosyalliklerine yönelik bu tarz davranışları gördükleri, fiziksel şiddete maruz kalma durumlarının yok denilecek düzeylerde olduğu ve bu tarz olumsuz davranışları genellikle üst yöneticilerinden gördükleri ve bu tarz yıldırıcı davranışlarla baş etmede pasif yöntemleri tercih ettikleri görülmektedir. Bu durum bu davranışları sergileyen ‘zorbaların’ iletişim algı düzeylerinin ve iletişim cesaretlerinin olmayışından kaynaklı olduğu söylenebilir. Örneklem gurubumuz içerisinde yer alan eğitim kurumlarında yıldırma davranışları hakkında bilgilendirici eğitim seminerlerinin verilmesi önerilebilir.

References

  • Akgül, B. (2017). Rehber öğretmenlerin algıladıkları yıldırma (mobbing) davranışları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Mersin İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Mersin: Toros Üniversitesi.
  • Çobanoğlu, Ş. (2005). Mobbing ve başa çıkma yöntemleri. İstanbul: Timaş Yayıncılık.
  • Einarsen, S. (2000). Harassment and bullying at work: A review of the scandinavian approach. Aggression and Violent Behavior, 5(4); 379–401.
  • Yücetürk, E. (2002). Bilgi çağında örgütlerin görünmeyen yüzü: Mobbing. http://www.bilgiyönetimiorg/cm/paper/yaz.ark.php (Erişim: 26.02.2022).
Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 79 - 87, 30.06.2022

Abstract

References

  • Akgül, B. (2017). Rehber öğretmenlerin algıladıkları yıldırma (mobbing) davranışları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Mersin İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Mersin: Toros Üniversitesi.
  • Çobanoğlu, Ş. (2005). Mobbing ve başa çıkma yöntemleri. İstanbul: Timaş Yayıncılık.
  • Einarsen, S. (2000). Harassment and bullying at work: A review of the scandinavian approach. Aggression and Violent Behavior, 5(4); 379–401.
  • Yücetürk, E. (2002). Bilgi çağında örgütlerin görünmeyen yüzü: Mobbing. http://www.bilgiyönetimiorg/cm/paper/yaz.ark.php (Erişim: 26.02.2022).
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Burhanettin Hacıcaferoğlu 0000-0002-6278-2728

Serkan Hacıcaferoğlu 0000-0001-8301-304X

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 9

Cite

APA Hacıcaferoğlu, B., & Hacıcaferoğlu, S. (2022). EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN YILDIRMA (MOBBİNG). Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 79-87.

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870