Research Article
BibTex RIS Cite

FARKLI KUŞAK OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİ MOTİVE ETME YÖNTEMLERİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 232 - 254, 30.06.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı farklı kuşak okul yöneticilerinin öğretmenleri motive etme yöntemlerini araştırmaktır. Araştırma; nitel araştırma yönteminde, fenemonolojik desen kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden; kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2021-2022 eğitim-öğretim yılı içerisinde, Kocaeli ilinde bulunan resmi ve özel, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 16 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda X ve Y Kuşağı okul yöneticilerinin öğretmenleri motive etme süreçleri, yöntemleri ve sıklıklarının; Bebek Patlaması Kuşağı okul yöneticilerinden farklı olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Acılıoğlu, İ. (2015). İşte y kuşağı.1. Baskı. Ankara: Elma Yayınevi.
  • Adıgüzel, O., Batur, Z. ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19): 165-182.
  • Aka, B. (2018). Bebek patlaması, x ve y kuşağı yöneticilerin örgütsel bağlılık düzeylerinin kamu ve özel sektör farklılıklarına göre incelenmesi: bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9 (20): 118-135.
  • Arslan, A. ve Staub, S. (2015). Kuşak teorisi ve iç girişimcilik üzerine bir araştırma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11): 1-24.
  • Ataman, A. (2009). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş, (7.baskı). Ankara: Gündüz Yayıncılık.
  • Aydın, G. Ve Başol, O. (2014). X ve y kuşağı: çalışmanın anlamında bir değişme var mı?. Electronic Journal of Vocational Colleges-December, 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62649 / 21.10.2021.
  • Başaran, İ. (1993). Eğitim yönetimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum veya y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2): 8-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, A., Soysal, A. ve Alıcı, S. (2004). Aile işletmelerinde kuşak çatısmasından kaynaklanan yönetim sorunları: Kahramanmaraş örneği. (Ed. T. Koçel) 1. Aile İşletmeleri Kongresi Kongre Kitabı. İstanbul, 191-195.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet sektöründeki y kuşağı çalışanlarının iş hayatındaki beklentileri (İstanbul örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiçek, A. (2002). İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini güdülemede kullandıkları yöntemlere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Rize ili örneği). Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çökerdenoğlu, H. (2019). Öğretmenlerin kuşak bağlamında değişen motivasyon araçları: x ve y kuşağı öğretmenleri aynı araçlarla mı motive olur?. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Dedeoğlu, B. (2020). Farklı kuşaklardan okul yöneticileri arasında bilgi paylaşımı. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Demirel, Y. ve Karadal, H. (2007). Örgüt kültürünün örgüt içi bireysel becerilerin kullanımına etkisi üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3): 253-270.
  • Edge, K. (2014). A review of the empirical generations at work research:implications for school leaders and future research. School Leadership and Management, 34(2):136-155.
  • Erden Ayhün, S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112.
  • Ergül, H. (2005). Motivasyon ve motivasyon teknikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14): 67-79.
  • Gürbüz, S. (2015). Kuşak farklılıkları: mit mi, gerçek mi?. İş ve İnsan Dergisi, 2(1): 39-57.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada kuşak analizi yardımıyla tüketici algılarının tespiti: Türk otomotiv sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Karaboğa, M. (2007). Avcılar ilçesi orta öğretim kurumları yöneticilerinin motivasyonlarının çalışan (öğretmen) motivasyonu üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
  • Karaköse, T. ve Kocabaş, İ. (2006). Özel ve devlet okullarında öğretmenlerin beklentilerinin iş doyumu ve motivasyon üzerine etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1): 3-14.
  • Kazak, E. (2016). Okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışları ile okulda kuşaklararası iklim ve kuşaklararası öğrenme arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Keleş, H. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129-139.
  • Keser, A. (2019). Çalışma yaşamında motivasyon. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.
  • Kırcı, E. (2010). Motivasyona etki eden faktörler: Ankara çevik kuvvet örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kocabaş, İ. ve Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (özel ve devlet okulu örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1): 79-93.
  • Koçel, T. (2014). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kulpçu, O. (2008). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri motive etmede kullanılabilecek motivasyon araçları üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Kurt, T. (2005). Herzberg’in çift faktörlü güdüleme kuramının öğretmenlerin motivasyonu açısından çözümlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1): 285-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6757/90882 / 08.11.2021.
  • Latif, H. ve Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi,2(4): 132-163
  • Mücevher, M., Akçakanat, T. Ve Demirgil, Z. (2017). İşkolikliğin kuşaklara göre karşılaştırılması: Süleyman Demirel Üniversitesi akademisyenleri üzerine bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (3): 135-155.
  • Oral, G. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ölçüm, D. ve Polat, S. (2016). Evaluation of teacher ımage on the basis of generations. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3):361-391. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jtee/issue/43268/525623 / 17.11.2021.
  • Özçelik, F. (2015). Kuşaklararası motivasyon farklılıklarının iş tatminine etkisine yönelik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, P., Eriş, D., Tezcan, Ö. (2013). Kuşakların farklılaşan iş değerlerine ilişkin emik bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142.
  • Sabuncuoğlu, Z. Ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Saruhan, Ş. ve Yıldız, M. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Beta Basım AŞ.
  • Satıcı, A., Satıcı, Ö. ve Dayan, S. (2009). Genel liselerde görev yapan öğretmenleri motive eden faktörler (Trabzon ili örneği) The First International Congress of Educational Research, Full Text Book, 1-3 Mayıs, Çanakkale.
  • Selen, U. (2009). İşletmelerde motivasyon sistemi, araçları ve yardımcı öğeler; Ar-ge şirket örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Selen, U. (2016). Çalışanların iç ve dış motivasyon tekniklerine bakış açılarının değerlendirilmesi; yerel yönetim örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Sevinç, H. (2015). Kamu çalışanlarının motivasyonunda kullanılan araçlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (39): 944-964
  • Ünal, S. (2000). İlköğretim okulu yöneticilerinin okullarında motivasyonu sağlama etkinlikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7): 84-90
  • Üstün, M. (2020). X ve y kuşağı öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemleri ile x ve y kuşağı yöneticilerin öğretmenleri motive etme yöntemleri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Tarakçıoğlu, S., Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2010). Motivasyon araçlarının değerlendirilmesi: Ankara’da bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1): 3-20.
  • Toker, B. (2006). Konaklama işletmelerinde iş gören motivasyonu ve motivasyonun iş doyumuna etkileri- İzmir’deki beş ve dört yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Türk, A. (2013). Y kuşağı. İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • Yaman, E. (2007). Üniversitelerde bir eğitim yönetimi sorunu olarak öğretim elemanlarının maruz kaldığı informal cezalar: nitel bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Yavuz, C. Ve Bahtiyar Karadeniz, C. (2009). Sınıf öğretmenlerin motivasyonunun iş tatmini üzerindeki etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9): 507-519
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1): 33-46
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, R. (2007). Büyükçekmece ilçesi ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin çalışanların motivasyonlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 232 - 254, 30.06.2022

Abstract

References

  • Acılıoğlu, İ. (2015). İşte y kuşağı.1. Baskı. Ankara: Elma Yayınevi.
  • Adıgüzel, O., Batur, Z. ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19): 165-182.
  • Aka, B. (2018). Bebek patlaması, x ve y kuşağı yöneticilerin örgütsel bağlılık düzeylerinin kamu ve özel sektör farklılıklarına göre incelenmesi: bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9 (20): 118-135.
  • Arslan, A. ve Staub, S. (2015). Kuşak teorisi ve iç girişimcilik üzerine bir araştırma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11): 1-24.
  • Ataman, A. (2009). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş, (7.baskı). Ankara: Gündüz Yayıncılık.
  • Aydın, G. Ve Başol, O. (2014). X ve y kuşağı: çalışmanın anlamında bir değişme var mı?. Electronic Journal of Vocational Colleges-December, 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62649 / 21.10.2021.
  • Başaran, İ. (1993). Eğitim yönetimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum veya y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2): 8-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, A., Soysal, A. ve Alıcı, S. (2004). Aile işletmelerinde kuşak çatısmasından kaynaklanan yönetim sorunları: Kahramanmaraş örneği. (Ed. T. Koçel) 1. Aile İşletmeleri Kongresi Kongre Kitabı. İstanbul, 191-195.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet sektöründeki y kuşağı çalışanlarının iş hayatındaki beklentileri (İstanbul örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiçek, A. (2002). İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini güdülemede kullandıkları yöntemlere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Rize ili örneği). Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çökerdenoğlu, H. (2019). Öğretmenlerin kuşak bağlamında değişen motivasyon araçları: x ve y kuşağı öğretmenleri aynı araçlarla mı motive olur?. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Dedeoğlu, B. (2020). Farklı kuşaklardan okul yöneticileri arasında bilgi paylaşımı. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Demirel, Y. ve Karadal, H. (2007). Örgüt kültürünün örgüt içi bireysel becerilerin kullanımına etkisi üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3): 253-270.
  • Edge, K. (2014). A review of the empirical generations at work research:implications for school leaders and future research. School Leadership and Management, 34(2):136-155.
  • Erden Ayhün, S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112.
  • Ergül, H. (2005). Motivasyon ve motivasyon teknikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14): 67-79.
  • Gürbüz, S. (2015). Kuşak farklılıkları: mit mi, gerçek mi?. İş ve İnsan Dergisi, 2(1): 39-57.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada kuşak analizi yardımıyla tüketici algılarının tespiti: Türk otomotiv sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Karaboğa, M. (2007). Avcılar ilçesi orta öğretim kurumları yöneticilerinin motivasyonlarının çalışan (öğretmen) motivasyonu üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
  • Karaköse, T. ve Kocabaş, İ. (2006). Özel ve devlet okullarında öğretmenlerin beklentilerinin iş doyumu ve motivasyon üzerine etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1): 3-14.
  • Kazak, E. (2016). Okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışları ile okulda kuşaklararası iklim ve kuşaklararası öğrenme arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Keleş, H. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129-139.
  • Keser, A. (2019). Çalışma yaşamında motivasyon. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.
  • Kırcı, E. (2010). Motivasyona etki eden faktörler: Ankara çevik kuvvet örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kocabaş, İ. ve Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (özel ve devlet okulu örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1): 79-93.
  • Koçel, T. (2014). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kulpçu, O. (2008). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri motive etmede kullanılabilecek motivasyon araçları üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Kurt, T. (2005). Herzberg’in çift faktörlü güdüleme kuramının öğretmenlerin motivasyonu açısından çözümlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1): 285-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6757/90882 / 08.11.2021.
  • Latif, H. ve Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi,2(4): 132-163
  • Mücevher, M., Akçakanat, T. Ve Demirgil, Z. (2017). İşkolikliğin kuşaklara göre karşılaştırılması: Süleyman Demirel Üniversitesi akademisyenleri üzerine bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (3): 135-155.
  • Oral, G. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ölçüm, D. ve Polat, S. (2016). Evaluation of teacher ımage on the basis of generations. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3):361-391. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jtee/issue/43268/525623 / 17.11.2021.
  • Özçelik, F. (2015). Kuşaklararası motivasyon farklılıklarının iş tatminine etkisine yönelik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, P., Eriş, D., Tezcan, Ö. (2013). Kuşakların farklılaşan iş değerlerine ilişkin emik bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142.
  • Sabuncuoğlu, Z. Ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Saruhan, Ş. ve Yıldız, M. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Beta Basım AŞ.
  • Satıcı, A., Satıcı, Ö. ve Dayan, S. (2009). Genel liselerde görev yapan öğretmenleri motive eden faktörler (Trabzon ili örneği) The First International Congress of Educational Research, Full Text Book, 1-3 Mayıs, Çanakkale.
  • Selen, U. (2009). İşletmelerde motivasyon sistemi, araçları ve yardımcı öğeler; Ar-ge şirket örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Selen, U. (2016). Çalışanların iç ve dış motivasyon tekniklerine bakış açılarının değerlendirilmesi; yerel yönetim örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Sevinç, H. (2015). Kamu çalışanlarının motivasyonunda kullanılan araçlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (39): 944-964
  • Ünal, S. (2000). İlköğretim okulu yöneticilerinin okullarında motivasyonu sağlama etkinlikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7): 84-90
  • Üstün, M. (2020). X ve y kuşağı öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemleri ile x ve y kuşağı yöneticilerin öğretmenleri motive etme yöntemleri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Tarakçıoğlu, S., Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2010). Motivasyon araçlarının değerlendirilmesi: Ankara’da bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1): 3-20.
  • Toker, B. (2006). Konaklama işletmelerinde iş gören motivasyonu ve motivasyonun iş doyumuna etkileri- İzmir’deki beş ve dört yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Türk, A. (2013). Y kuşağı. İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • Yaman, E. (2007). Üniversitelerde bir eğitim yönetimi sorunu olarak öğretim elemanlarının maruz kaldığı informal cezalar: nitel bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Yavuz, C. Ve Bahtiyar Karadeniz, C. (2009). Sınıf öğretmenlerin motivasyonunun iş tatmini üzerindeki etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9): 507-519
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1): 33-46
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, R. (2007). Büyükçekmece ilçesi ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin çalışanların motivasyonlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Emine Koçyiğit Akgül 0000-0001-5371-331X

Soner Polat 0000-0003-2407-6491

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 9

Cite

APA Koçyiğit Akgül, E., & Polat, S. (2022). FARKLI KUŞAK OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİ MOTİVE ETME YÖNTEMLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 232-254.

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870