Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM VE TURİZM; SPOR TURİZMİNİN PAZARLANMASI

Year 2024, Volume: 8 Issue: 13, 63 - 75, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1501111

Abstract

Hem spor hem de turizm hızla bir dizi farklı biçime dönüşmüştür. Bu paralel evrim süreci boyunca, spor yönetimi ve turizm yönetimine yönelik karşılıklı ilgiler önemli ölçüde genişlemiştir. Spesifik doğal veya inşa edilmiş kaynak gereksinimlerine sahip yeni veya hibrit sporların sürekli gelişimi, bu gereksinimlerin en iyi şekilde karşılandığı veya karşılanabileceği turizm destinasyonları için ortaya çıkan fırsatları temsil eder. Spor ve turizme olan ilgilerin giderek artması ve iç içe geçişleri, spor turizmi pazarlaması araştırmalarında, güçlü bir gelişme yolu ve sonuç olarak önemli bir çalışma alanı olarak birleşir. Spor turizmi, sürekli büyümesi ve artan çeşitliliği ile fırsat açısından zengin turizm destinasyonlarında bir gelişme yolu sunabilir. Bu bağlamda bu spor doğa ve bu doğallığın ülke ekonomisine olumlu yönde geri dönüşleri daha verimli hale getirebilmenin en önemli adımı genç yaşta bireylere bu konuda eğitimleri verebilmek olduğu söylenebilir.

References

  • Alpullu A. (2011). Uluslararası basketbol organizasyonlarının spor turizmine, ülke ekonomisine ve tanıtımına katkılarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • American Marketing Association. (2004). What are the definitions of marketing and marketing research? http://www.marketingpower.com/content4620.php Erişim: 01.01.20024.
  • Bartlett J. (1997). ‘The Selling of St. Andrews’, Forbes, summer 68.
  • Brooks, C.M. (1994). Sports Marketing: Competitive Business Strategies for Sports. Englewood Cliffs. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Bühler, G., Nufer, C. Renhank. The nature of sports marketing. Reutlingen Working Papers on Marketing & Management. Reutlingen University, 2006.
  • Cemalcılar, İ. (1983). Pazarlama, Eskişehir: Hakan Ofset.
  • Chalip L. (1992), ‘The Construction and Use of Polysemic Structures: Olympic Lessons for Sport Marketing’, Journal of Sport Management, 6, 2 87–98.
  • Chalip L. and McGuirty J. (2004). ‘Bundling Sport Events with the Host Destination’, Journal of Sport Tourism, 9, 3 267–82.
Year 2024, Volume: 8 Issue: 13, 63 - 75, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1501111

Abstract

References

  • Alpullu A. (2011). Uluslararası basketbol organizasyonlarının spor turizmine, ülke ekonomisine ve tanıtımına katkılarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • American Marketing Association. (2004). What are the definitions of marketing and marketing research? http://www.marketingpower.com/content4620.php Erişim: 01.01.20024.
  • Bartlett J. (1997). ‘The Selling of St. Andrews’, Forbes, summer 68.
  • Brooks, C.M. (1994). Sports Marketing: Competitive Business Strategies for Sports. Englewood Cliffs. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Bühler, G., Nufer, C. Renhank. The nature of sports marketing. Reutlingen Working Papers on Marketing & Management. Reutlingen University, 2006.
  • Cemalcılar, İ. (1983). Pazarlama, Eskişehir: Hakan Ofset.
  • Chalip L. (1992), ‘The Construction and Use of Polysemic Structures: Olympic Lessons for Sport Marketing’, Journal of Sport Management, 6, 2 87–98.
  • Chalip L. and McGuirty J. (2004). ‘Bundling Sport Events with the Host Destination’, Journal of Sport Tourism, 9, 3 267–82.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Library and Information Studies (Other)
Journal Section Articles
Authors

Serkan Hacıcaferoğlu

Burhanettin Hacıcaferoğlu

Publication Date June 30, 2024
Submission Date June 13, 2024
Acceptance Date June 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 13

Cite

APA Hacıcaferoğlu, S., & Hacıcaferoğlu, B. (2024). EĞİTİM VE TURİZM; SPOR TURİZMİNİN PAZARLANMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 63-75. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1501111

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486