Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültelerinde görev yapan yöneticilerin yöneticilik görevine yönelme nedenlerini, beklentilerini, liderlik stillerini ve yönetsel tutumlarını derinlemesine incelemektir. Araştırmada Nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Katılımcıların yöneticilik görevine yönelme nedenlerinin başında, spor bilimleri alanına katkı sağlama arzusu gelmektedir. Bu motivasyon, kişisel çıkarların ötesine geçerek alanı geliştirme sorumluluğuyla şekillenmektedir. Yöneticilik öncesinde en çok dile getirilen beklenti ise etik değerlere dayalı bir çalışma ortamı talebidir. Ancak uygulamada bu beklentilerin tam olarak karşılanmadığı, etik dışı uygulamaların katılımcıların motivasyonunu olumsuz etkilediği belirtilmiştir. Liderlik stilleri açısından demokratik, otoriter ve liberal yaklaşımlar gözlemlenmiş; kurum kültürü ve bireysel tercihler bu çeşitliliğin temel nedenleri olarak öne çıkmıştır. İdeal bir liderin etik değerlere bağlı, adil, bilgili ve temsil gücü yüksek biri olması gerektiği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, yöneticilerin liderlik anlayışları ve etik yaklaşımları kurum kültürü ve akademik verimlilik açısından belirleyici rol oynamaktadır. Bu nedenle, etik liderlik, etkili iletişim ve liyakate dayalı atama süreçleri yönetsel başarıyı artırmak için kritik önemdedir.
Akademik Yöneticiler Etik liderlik Spor bilimleri Yönetsel tutum Liderlik stilleri.
BU araştırmanın etik onay belgesi Bayburt Üniversitesinde alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 15 |
.