Araştırmanın temel amacı; dershanelerde verilen KPSS kurslarını, kursa katılan
öğretmen adayları tarafından değerlendirmektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden
durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, MKÜ Eğitim Fakültesinin bünyesinde yer
alan Sınıf öğretmenliği, Türkçe, İngilizce ve Resim iş öğretmenliği programlarının son sınıfında
okuyan 110 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın kodlayıcı güvenirliği % 78, uyum
katsayısı ise % 83 olarak hesaplanmıştır. Dershaneye giden öğretmen adaylarının dershaneyi
seçme nedenlerinin başında “düzenli ders çalışma isteği” yer almaktadır. Adaylar,
dershanedeki eğitimi, bilgilerin KPSS’ye yönelik verilmesi, konuların daha çok tekrar edilmesi
ve her konuyla ilgili test verilerek sık sık sınavların yapılması gibi konularda daha etkili
bulduklarını vurgulamışlardır. Adayların %69.09’u “mutlaka bir sınav olsun ama bu sınavın
türü ve içeriği değişsin” görüşünde birleşmişlerdir. Araştırma bulgularına dayanarak, KPSS’de
her branşta yer alan öğretmenler için farklı alanları kapsayacak soruların sorulması
önerilmiştir. Sorular, hem her branşın özelliğine, hem de öğretmenlik için gerekli bilgi ve
becerileri ölçmeye uygun hale getirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 18 |
.