Bir öğrencinin Türkçe dersindeki başarısı onun diğer derslerini ve sosyal ilişkilerini doğrudan etkiler. Dolayısıyla Türkçe dersine ve bu dersle öğrenciye kazandırılmaya çalışılan amaçlara özen göstermek gerekmektedir. Türkçe Dersi (6.7.8.Sınıflar) Öğretim Programı 'nda dinleme, konuşma, okuma, yazma diye dört temel öğretim alanı vardır. Dil bilgisi ise bu temel alanları destekleyici tamamlayıcı konumundadır. Bu öğretim alanlarının hedeflerine tam olarak ulaşmak, bütün alanların birbiriyle uyumlu ve dengeli bir şekilde yürütülmesine bağlıdır.
Nasrettin Hoca fıkraları, Türk kültürünün ve sözlü edebiyatın en önemli eserlerinden biridir. Fakat bu fıkralar Türkçe öğretiminde gereği gibi değerlendirilmemektedir. Halbuki Nasrettin Hoca fıkralarından hareketle çok çeşitli etkinlikler yapılarak temel becerileri kazandırmak mümkündür. Bu çalışmada, Türkçe dersinin temel öğrenme alanlarında Nasrettin Hoca fıkralarının nasıl kullanılabileceği sorusuna cevap aranmıştır. Yapılan araştırmada, Türkçe dersinin temel öğrenme alanlarıyla ilgili kazanımlara ulaşmada Nasrettin Hoca fıkralarının etkili bir öğretme aracı olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Nasrettin Hoca fıkralarının eğitici özelliğinden faydalanarak öğrencilere kendi kimliğini tanıma, insanlık sevgisi, hoşgörü, esneklik, yaratıcı zeka gibi çağdaş özellikler de kazandırmak mümkündür.
Anahtar Kelimeler: Türkçe Dersi, Nasrettin Hoca, Fıkra, Öğrenme Alanları.
Abstract
The success of a student in Turkish course may directly affect his or her other courses and social relations. Therefore, attention must be paid both to Turkish courses and their target behaviours related to the students. There are five different teaching areas in Turkish curriculum. These are listening, speaking, reading, writing and language skills. Reaching the aims of these teaching areas depends on a harmonic and coherent work of all areas.
The Nasreddin Hodja stories are one of the most important works of the Turkish culture and oral literature. Thus, it is feasible to provide students with basic skills by making various activities through the Nasreddin Hodja stories. In this study, it has been aimed at addressing the question of how these stories can be used in basic teaching areas of the Turkish course. This study has concluded that the Nasreddin Hodja stories are very efficient in teaching those areas in Turkish curriculum. In addition, it is also possible to provide students with modern features like self-identity, humanity, allowance, flexibility and creative mind.
Key Words: Turkish Course, Nasreddin Hodja, Stories, Teaching Areas.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 17 |
.